شناسه خبر:55679
1401/3/2 09:12:14

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: امام‌جمعه همدان گفت: نباید در جلسات شورای فرهنگ عمومی در دام گزارش دادن و آمار و ارقام بیفتیم؛ البته گزارش دادن خوب است، اما در وقت ضرورت، شورا باید فعال و پویا بوده و بیشتر مشغول انجام کار و باز کردن گره‌های مشکل باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه مسئله محیط‌زیست جدی است و همه باید مراقب آن باشند، عنوان کرد: مناطق حفاظت‌شده مثل خانگرمز خاص هستند و وقتی پای صحبت محیط‌بانان این مناطق می‌نشینیم، می‌بینیم با چه دشواری بزرگی روبه‌رو هستند.

   محیط‎بانی باید در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی ‌موثقی ادامه داد: با وجود دشواری کار محیط‌بانان این شغل در ردیف مشاغل سخت نبوده و ساعات کاری طولانی و طاقت‌فرسایی دارد که امیدوارم دست به دست هم بدهیم تا با تغییر برخی از قوانین کمی از این مشکلات کاسته شود.

وی در ادامه با ابراز قدردانی از همه تلاشگران عرصه سلامت، وضعیت استان ازنظر کنترل کرونا را رو به جلو و مثبت ارزیابی کرده و آن را مرهون جانفشانی همه جهادگران سلامت دانست.

امام‌جمعه همدان به مرکز تخصصی تربیت کودک نیز گریزی زده و گفت: طبق مصوبه اخیر کارگروه تخصصی این مرکز برگزاری جشنواره کودک‌محور در دستور کار قرار گرفته و متولیان امر پیگیر آن هستند که این مهم نیز باید تقویت شده و به بهترین و اثربخش‌ترین نحو ممکن انجام شود.

   پیوست فرهنگی مزین کردن نام پروژه‌ها به اسم شهیدان نیست

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی ‌موثقی به پیوست فرهنگی طرح‌ها و پروژه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: پیوست فرهنگی به معنی قرار دادن اسم یک شهید در کنار طرح‌ها و برنامه‌ها نیست، بلکه نیاز به کار کارشناسی و سنجش دقیق طرح‌ها از جهات مختلف دارد تا با کمترین آسیب و تهدید، یک فرصت مؤثر برای شهروندان باشد و این میسر نخواهد بود مگر اینکه یک مجموعه تخصصی از نخبگان پروژه‌ها را مطالعه و ارزیابی کنند.

   نباید در دام گزارش دادن بیفتیم

وی با اشاره به تشکیل منسجم جلسات شورای فرهنگ عمومی این هشدار را نیز مطرح کرد: نباید در این جلسات در دام گزارش دادن و آمار و ارقام بیفتیم؛ البته گزارش دادن خوب است اما در وقت ضرورت، شورا باید فعال و پویا بوده و بیشتر مشغول انجام کار و باز کردن گره‌های مشکل باشد. استاندار محترم و مسئولان در این جلسه حاضر هستند و باید بدانیم وقت این عزیزان محترم است.

   سند فرهنگی همدان را به سرانجام برسانید

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه سخنان خود با تأکید بر به سرانجام رسیدن سند فرهنگی تا زمان سفر رئیس‌جمهور به استان، اظهار کرد: البته کمبود وقت و وجود این دغدغه نباید باعث شود که به سند ضعیفی دست پیدا کنیم.

   مراقب باشید اجلاسیه به سرنوشت همدان گرفتار نشود!

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شعبانی‌ موثقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قرائت گزارشی درخصوص برگزاری اجلاسیه سالانه طب سینایی در همدان، تصریح کرد: قرار است این اجلاسیه هرساله در شهریورماه به میزبانی همدان برگزار شود که هدف اصلی آن ترویج طب سینایی است.

وی در ادامه اضافه کرد: این اجلاسیه علاوه‌بر ترویج طب سینایی، می‌تواند به توسعه گردشگری و جذب گردشگر و معرفی شهر همدان نیز کمک‌ کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه برای برگزاری این اجلاسیه سه ماه فرصت داریم، گفت: تلاش دست‌اندرکاران برنامه این است که در این اجلاسیه از تمام افرادی که در عرصه بین‌المللی دارای مقالاتی با محوریت برنامه هستند، دعوت شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین شعبانی ‌موثقی در پایان سخنان خود ابراز کرد: باید مراقب باشیم سرنوشت این اجلاسیه همانند برنامه‌های سابق نشود، بلکه آورده‌ای برای مردم داشته و آنان را نیز دخیل کند.

   هدف اجلاسیه را صریح و دقیق مشخص کنید

استاندار همدان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری اجلاسیه باید مشخص باشد، متذکر شد: هدف بررسی سوابق و پیشینه همدان و تاریخ و تمدن آن است یا تبیین وجه علمی و پزشکی بوعلی‌سینا، یا تلفیقی از هر دو؟ این مهم را مشخص کرده و سپس مقدمات کار را آغاز کنید.

علیرضا قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: مسئله حائز اهمیت دیگر این است که بنیاد بوعلی نیز در عرصه شناساندن شیخ‌الرئیس کار کرده، باید به روندی که این مجموعه طی کرده توجه کنید و کار را از نقطه صفر آغاز نکنید، بلکه از تجربیات آن‌ها در این مسیر بهره ببرید.

وی بر لزوم جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرده و تلاش به‌موقع و به اندازه متولیان امر در این عرصه را ضامن پیشرفت و بقای توسعه فرهنگی استان خواند.

شناسه خبر 55679