شناسه خبر:55828
1401/3/5 09:03:08
در نهمین جلسه ستاد تسهیل استان همدان انجام شد:

گره‌گشایی از 8 واحد تولیدی همدان

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: گره از کار هشت واحد تولیدی استان در ستاد تسهیل باز شده و مصوبه‌های لازم جهت رفع موانع پیش روی این واحدها تصویب شد.

استاندار همدان روز گذشته با اشاره به بررسی هشت پرونده در نهمین جلسه ستاد تسهیل استان که با حضور معاونان وی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران واحدهای تولیدی در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، عنوان کرد: مشکلات و موانع پیش روی هر هشت پرونده که مرتبط با دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مصوبه‌های جداگانه‌ای جهت پیشبرد امور آنان تصویب شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با اشاره به نخستین پرونده مورد بررسی که مربوط به یک شرکت دانش‌بنیان بود، توضیح داد: مشکل این واحد با شرکت برق بود که لازم است هرچه سریع‌تر مسئله آن حل‌وفصل شده و مصوبه لازم جهت استمرار کار این شرکت تصویب شود.

وی در ادامه افزود: ثبت سفارش یک واحد تولیدی در فرآوری معدن دیگر پرونده حاضر در جلسه بود که مورد تصویب قرار گرفت.

استاندار همدان با اشاره به مشکل یک واحد گلخانه نیز متذکر شد: در این مورد برای احداث 70 هکتار گلخانه بین مالک و شرکت آب منطقه‌ای در برداشت از چاه آب، اختلاف وجود داشت که مقرر شد مسئله در کمیته مربوطه بررسی شده و با توجه به سبقه و حق انتفاعی که داشته، مورد رسیدگی قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: تأمین آب واحدهای صنعتی با توجه به تولید پساب در اختیار آبفا بوده و درحال حاضر 12 میلیون متر مکعب مازاد داریم که مصوبه لازم به آبفا داده شده تا بتواند در بخش صنعت و کشاورزی به‌ویژه تأمین آب گلخانه‌ها مورد بهره‌برداری قرار دهد.

وی به مشکل سه‌ساله یک واحد صنعتی با گمرک نیز اشاره و اظهار کرد: بنا بر این شد در یک جلسه کارشناسی همه مسائل مربوط به این واحد مطرح شده و برای آن چاره‌جویی شود؛ ضمن اینکه در جلسه راهکارهای مقتضی ارائه شد، اما چون نماینده بانک کشاورزی در جلسه حضور نداشت، مقرر شد موضوع به‌صورت تخصصی در یک جلسه کارشناسی شده و نهایتاً در جلسه بعدی موارد لازم تصویب شود.

استاندار همدان ادامه داد: کارخانه شیر پگاه استان نیز برای دریافت تسهیلات با بانک مسئله داشت که مصوبه لازم برای دریافت تسهیلات از سوی شیر پگاه تصویب شد و مشکل این واحد نیز به‌زودی مرتفع خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد در پایان سخنان خود به چهار کوره آجرپزی که مشکل آن‌ها برداشت از معدن بود نیز اشاره کرد و گفت: مسئله این واحد صنعتی با توجه به موضوع آن در شورای معادن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

شناسه خبر 55828