شناسه خبر:55876
1401/3/7 08:59:17

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مبارزه با سن گندم و پوره سن امسال در 112 هزار هکتار از مزارع این استان انجام شد.

«قاسم قدمی» روز پنجشنبه افزود: مبارزه با سن مادر از اواسط فروردین‌ماه امسال در مزارع گندم و جو استان مرکزی آغاز و تاکنون در 72 هزار هکتار از مزارع استان انجام شده‌ است. وی ادامه داد: مبارزه با پوره سن نیز از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال در مزارع گندم و جو استان مرکزی آغاز و تاکنون مبارزه با این آفت در 40 هزار هکتار از مزارع استان انجام شده‌ و این فرآیند تا بیستم خردادماه امسال در مزارع استان ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین مبارزه با سن مادر و پوره سن در مزارع شهرستان‌های ساوه، کمیجان و اراک انجام شده‌ است.

قدمی گفت: 90 درصد مبارزه با سن مادر و پوره سن در اراضی گندم استان مرکزی انجام شده و نیاز است کشاورزان برای جلوگیری از بروز خسارت در محصولات زراعی استان، نسبت به سم‌پاشی مزارع به‌خصوص مزارع گندم و جو علیه پوره سن اقدام کنند.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره‌بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

شناسه خبر 55876