شناسه خبر:56447
1401/3/22 08:36:05

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی در پایاب سد زاگرس شهرستان گیلانغرب جهت کشت دوم تابستانه اختصاص یافت و وارد مدار تولید می‌شود.

«علی مرادی» روز شنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی گیلانغرب افزود: این تصمیم به‌علت کاهش منابع آبی و کم شدن ذخایر پشت سدها درنتیجه کاهش نزولات آسمانی گرفته و این اجازه تنها جهت کشت 70 درصد ذرت دانه‌ای و 30 درصد ذرت علوفه‌ای داده شده است.

وی اظهار کرد: در پایاب دو سد سراب و مخزنی نیز هرگونه کشت دوم ممنوع است.

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: از مجموع 86 میلیون متر مکعب ظرفیت سدهای این شهرستان هم‌اکنون 48 میلیون متر مکعب پشت سدها آب موجود است.

«وحید محمدی» افزود: برنامه کشت پاییزه در سطح چهار هزار هکتار تدوین شده که با توجه به نصف شدن ذخایر موجود در پشت این سه سد، حفظ آب باقی‌مانده جهت تأمین آب کشت پاییزه ضروری است و تعاونی‌های آب‌بران باید در زمینه مصرف آب کمک کنند تا شرایط بحران پشت سر گذاشته شود و کشت پاییزه با مشکل مواجه نشود.

شهرستان گیلانغرب 41 هزار اراضی کشاورزی و باغی دارد و سالیانه 100 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

سد زاگرس در گیلانغرب با ظرفیت 60 میلیون متر مکعب ذخیره آب چهار هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گیلانغرب و قصر شیرین را زیر پوشش قرار می‌دهد که تاکنون از مجموع دو هزار و 300 هکتار اراضی پایاب در حوزه گیلانغرب یک‌هزار و 750 هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

شناسه خبر 56447