شناسه خبر:56644
1401/3/26 09:17:14

سپهرغرب، گروه کار و دانش: رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون قرار شده که در حوزه فناوری‌های حوزه کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی با ونزوئلا همکاری مشترک داشته باشیم.

مهدی قلعه نوی در خصوص بازدید هیئت ونزوئلایی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان از خانه فناوری و نوآوری ایران مستقر در نمایشگاه بین‌المللی تهران عنوان کرد: وزیر علوم و فناوری و وزیر کشاورزی ونزوئلا از محصولات شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه بازدید کردند و شرکت‌های ایرانی به ارائه توضیحاتی درباره محصولات خود پرداختند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در این نمایشگاه دو شرکت در حوزه کشاورزی و دو شرکت در حوزه بیوتکنولوژی محصولات خود را به این هیأت معرفی کردند، بیان کرد: اکنون در حال مذاکره هستیم که به همکاری مشترک با ونزوئلا برسیم.

قلعه نوی با تاکید بر اینکه علاوه بر فاکتور هشت، محصولات 4 شرکت دانش بنیان برای این هیأت جذاب بود، گفت: قرار شد در حوزه فناوری‌های مربوط به کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی همکاری مشترک داشته باشیم و برخی حوزه‌ها می‌تواند به مرحله صادرات هم برسند.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد: بنابراین امیدواریم گشایش همکاری با ونزوئلایی‌ها انجام گیرد. هنوز مقدمات همکاری و صحبت‌ها در زمینه همکاری ادامه دارد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این کشور همانند ایران تحریم است بنابراین آنها علاقمند به همکاری هستند، ادامه داد: ونزوئلایی‌ها خواستار همکاری در زمینه تولید مشترک با کشور ما هستند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری در تلاش است تا با پیگیری‌های لازم مقدمات را برای صادرات محصولات فناورانه کشورمان به بازار ونزوئلا فراهم کند.

 

شناسه خبر 56644