شناسه خبر:56883
1401/4/1 08:42:05

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به کاهش میزان ذخایر آب سدهای استان و کاهش 35 میلیون مترمکعبی ذخیره سد وحدت سنندج، شهروندان را به صرفه‌جویی بیشتر در مصرف آب دعوت کرد.

محمد فرهاد در این باره اظهار کرد: آب مورد نیاز جهت تأمین آب شرب جمعیت 1.7 میلیون نفری مردم استان کردستان معادل 164 میلیون مترمکعب در سال است که 51 درصد از این میزان از منابع سطحی (سدها و چشمه‌ها) و مابقی از آب‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

وی افزود: در سالیان اخیر با توجه به خشک‌سالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها و افت تراز آب‌های زیرزمینی، تأمین آب شرب با چالش‌ها و مشکلات کمی و کیفی روبه‌رو بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با یادآوری افزایش تقاضا برای مصرف آب در تابستان و پیک مصرف، گفت: اگرچه شرکت آبفا برنامه‌ریزی‌های لازم برای عدم وقوع تنش آبی و همچنین کمترین قطعی و افت فشار را در این ایام انجام داده، اما با این حال توصیه ما به شهروندان مدیریت مصرف و صرفه‌جویی است.

فرهاد با اشاره به نام‌گذاری هفته نخست تیرماه با نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق از سوی وزارت نیرو، خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از این فرصت بتوانیم توجه و دقت نظر مردم و مشترکان را در زمینه مصرف بهینه آب، بیش از پیش جلب نماییم.

وی در خصوص وضعیت آب شرب شهر سنندج نیز گفت: میزان ذخیره سد وحدت (قشلاق) در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 35 میلیون مترمکعبی مواجه است و برای جبران آن از سامانه سد آزاد آب به میزان دو مترمکعب بر ثانیه به سد قشلاق انجام شده اما این کار به‌تنهایی کافی نیست و بنابراین درخواست ما از شهروندان سنندجی، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف در این زمینه است.

شناسه خبر 56883