شناسه خبر:57346
1401/4/13 08:27:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه از مشارکت 159 مدرسه استان در طرح «مدرسه همدل» خبر داد.

سلمان محمدی با اشاره به مشارکت 159 مدرسه استان در طرح «مدرسه همدل»، گفت: در سال تحصیلی 1401-1400 در مجموع 828 دانش‌آموز شامل 475 دانش‌آموز دختر و 353 دانش‌آموز پسر تحت حمایت کمیته امداد به‌صورت رایگان در مدارس طرح همدل استان مشغول به تحصیل هستند.

محمدی استفاده رایگان از ظرفیت مدارس هیئت‌امنایی و غیر دولتی به‌منظور پرورش استعدادهای برتر را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: در طرح مدارس همدل، دانش‌آموزان با استعداد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) به‌صورت رایگان در مدارس غیر دولتی، هیئت‌امنایی و نمونه‌دولتی ثبت نام می‌شوند تا از این طریق در جهت برقراری عدالت آموزشی اقدام مؤثری انجام شده و دانش‌آموزان بی‌بضاعت هم از ظرفیت تحصیل در این‌دسته از مدارس بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح مدرسه همدل با هدف ترویج فرهنگ احسان و برقراری عدالت آموزشی در حمایت از دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیرین استان شاهد افزایش مشارکت مدارس در طرح مدرسه همدل در استان باشیم.

محمدی تأکید کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با همکاری کمیته امداد و خیرین تعداد بیشتری از مدارس را در طرح مدرسه همدل مشارکت داده و از این طریق زمینه برخورداری دانش‌آموزان مناطق محروم از مدارس هیئت‌امنایی و مدارس غیر دولتی را فراهم کنیم.

وی افزود: تمامی مدارس هیئت‌امنایی و غیر دولتی استان می‌توانند با همراه شدن در پویش «مدارس همدل» فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد فراهم کنند.

دو مدرسه استان کرمانشاه شامل مدرسه فاطمه الزهرای شهرستان اسلام‌آباد غرب و مدرسه فضیلت ناحیه سه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1401-1400 به‌ترتیب با 30 و 21 دانش‌آموز جزء مدارس برگزیده کشور در طرح مدارس همدل بودند که در مراسمی در شهر مشهد تجلیل شدند.

شناسه خبر 57346