شناسه خبر:57770
1401/4/26 08:42:34

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار بهار در نشست با اصحاب رسانه از تخفیف 30 درصدی عوارض نوسازی خبر داد و گفت: از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار به‌مناسبت دهه امامت و ولایت تخفیف 30 درصدی عوارض نوسازی اعمال خواهد شد و مردم می‌توانند از این تخفیف تا پایان تیرماه استفاده و بدهی خود را تسویه کنند.

مهدی مجیدی با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح شهر، ابراز کرد: خدمات عمرانی شهرداری بهار در قالب بودجه انجام می‌شود که به تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر رسیده و نمی‌توان از مسیر ترسیم‌شده خارج شد.

   حجم آسفالت‌ریزی نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است

وی اظهار کرد: حجم آسفالت امسال نسبت به سال قبل چهار برابر رشد داشته و در هیچ سالی هشت هزار تُن آسفالت‌ریزی در شهر بهار صورت نگرفته و این حجم آسفالت‌ریزی باعث افزایش انتظارات مردم شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: وضعیت کوچه‌ها و معابر شهر بهار خراب است، اما توان شهرداری بهار پاسخگوی نیاز مردم نیست و پیرو درخواست برخی از همشهریان در تسریع آسفالت برخی کوچه‌ها که در برنامه امسال شهرداری نیستند، اعلام شد درصورت مشارکت اهالی و با پرداخت خودیاری یا تسویه عوارض سالیانه در اولویت متمم امسال قرار خواهند گرفت.

شهردار بهار گفت: از ابتدای سال تاکنون دو هزار و 500 تُن آسفالت‌ریزی با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد تومان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حجم هشت هزار تُن آسفالت‌ریزی با 16 میلیارد تومان اعتبار انجام شود.

مجیدی تصریح کرد: هفت کیلومتر جدول‌گذاری در شهر بهار اجرا می‌شود و این جدول‌گذاری به کیفیت خوب آسفالت می‌انجامد و با وجود محدودیت‌های مالی، کوچه‌ها با اجرای جدول‌گذاری آسفالت می‌شوند.

شهردار بهار اظهار کرد: تلاش مجموعه شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است و درصورت همراهی مردم و پرداخت به‌موقع عوارض، خدمات بهتری ارائه خواهد شد.

وی اذعان کرد: زندگی در شهر هزینه دارد و شهروندان طبق قانون باید هزینه شهروندی پرداخت کنند و پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه نوسازی باعث اداره بهتر امور شهری، نوسازی شهر و ارتقای سطح خدمات شهرداری خواهد شد.

   پرداخت الکترونیکی عوارض در کوی پاسداران بهار به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود

مجیدی اضافه کرد: در راستای ایجاد زیرساخت پرداخت الکترونیکی عوارض و ثبت اطلاعات واحدهای مسکونی در سوابق نوسازی، برداشت مساحت واحدهای مسکونی در کوی پاسداران به اتمام رسیده و در شهرک فرهنگیان بهار نیز درحال اجرا است؛ از شهروندان محترم درخواست داریم با کارشناسانی که جهت مساحی مراجعه می‌کنند، همکاری داشته باشند و پرداخت الکترونیکی عوارض در کوی پاسداران به‌صورت آزمایشی افتتاح خواهد شد.

   مشارکت بهاری‌ها در پرداخت عوارض بهای خدمات پایین است

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته از 10 هزار خانه، فقط یک‌هزار و 700 خانه (معادل 17 درصد) عوارض و بهای خدمات را به مبلغ 590 میلیون تومان پرداخت کردند و عوارض وصولی سه‌ماهه نخست امسال کمتر از 400 خانوار معادل 3.5 درصد به مبلغ 217 میلیون تومان است.

وی افزود: عوارض نوسازی سالیانه به‌صورت میانگین در شهر بهار برای هر خانوار 800 هزار تومان بوده که در قِبال خدمات مختلف ارائه‌شده از سوی شهرداری رقم ناچیزی است.

   پرداخت به‌موقع عوارض- ارائه خدمات بهتر

شهردار بهار تصریح کرد: شهر با مشارکت شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض آباد می‌شود و خدمات ارائه‌شده از محل عوارض گرفته‌شده از مردم صورت می‌گیرد؛ زیرا شهرداری نهاد دولتی نیست و درحال حاضر میزان مشارکت مردم با حجم کاری که انجام می‌شود، سنخیت ندارد و درصورتی که شهروندان مشارکت نکنند، شهرداری مجبور به کاهش حجم کار خواهد بود.

وی اعلام کرد: از دو هزار و 500 مکان تجاری امسال فقط 12 نفر عوارض کسب و پیشه، به مبلغ پنج میلیون و 800 هزار تومان پرداخت کرده‌اند.

مجیدی افزود: جوی‌های آب، برای روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی طراحی شده است و در فصل تابستان باید خشک باشد، اما متاسفانه برخی شهروندان پساب منازل را به جوی آب‌های سطحی هدایت می‌کنند و باعث به‌وجود آمدن ماندآب و بوی متعفن می‌شوند، درحالی که حفاری و انتقال پساب به شبکه فاضلاب از سوی شهرداری رایگان است.

وی به اقدامات صورت‌گرفته در آرامستان بهار اشاره کرد و گفت: آماده‌سازی قبور، جدول‌کشی، لوله‌کشی و کاشت نهال در آرامستان بهار انجام شده و از مردم فهیم بهار درخواست می‌شود به‌جای خیرات خوراکی و ریختن زباله در محل آرامستان که باعث تحمیل هزینه بیشتر به شهرداری است، به نذر و کاشت نهال برای اموات بپردازند و تا سالیان سال از ثمرات آن بهره گیرند.

شناسه خبر 57770