شناسه خبر:57983
1401/5/1 08:52:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان از 50 سال گذشته تاکنون با معضل بیکاری دست به گریبان است و همواره این بار رنج را به دوش می‌کشد، گفت: شخص رئیس‌جمهور برای رفع بیکاری در استان دستوراتی صادر کرده و دولت هم برای این موضوع برنامه دارد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، «بهمن امیری‌مقدم» چهارشنبه‌شب در جمع کرمانشاهیان مقیم مرکز در مسجد الزهرا (س) تهران به سفر رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: دولت 33 هزار میلیارد تومان منابع برای کرمانشاه شامل 17 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی، سه هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و دو هزار و 100 میلیارد تومان برای فضای آموزشی اختصاص داده است که امیدواریم در بازه زمانی مشخص با بهره‌برداری از آ‌ن‌ها علاوه‌بر ایجاد اشتغال پایدار، توسعه استان هموار شود.

وی توضیح داد: برای مصوبات سفر حداقل سه ماه کار کارشناسی در لایه‌های مختلف مدیران استانی و کشوری انجام شد و هرآنچه می‌خواستیم، دولت همراهی کرد و به‌حمدالله تصویب شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با تأکید بر معرفی خوب استان برای جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال، گفت: هرکس کرمانشاه را بد معرفی کند، دلسوز نیست و بیان کج‌سلیقه مسائل و مشکلات استان و تکرار مستمر و مکرر آن ملال‌آور و سبب فراری دادن سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف ازجمله فعالان اقتصادی است.

امیری‌مقدم با اشاره به دستورات اکید ریاست‌جمهوری در زمان انتصابش و همچنین در سفر استانی به کرمانشاه، ابراز کرد: هم دستور ریاست‌جمهوری هم اولویت برنامه‌های بنده اشتغال و رفع معضل بیکاری است و هر مدیری در این حوزه کم‌کاری کند، علاوه‌بر اینکه به مردم جفا کرده، در استان جایی ندارد و نمونه‌های برخورد با چنین افرادی را در استان شاهد بودید. اما همه برای حصول به این نتیجه باید دست به دست هم داده و همدل شویم و اجازه ندهیم کسی پشت سر استان کرمانشاه و مردم آن بد بگوید و بد عمل کند.

وی افزود: من اشک‌های آن جوان بیکار در حضور رئیس‌جمهور برای شغل خودش و هم‌سن‌وسالانش را از یاد نمی‌برم و در برابر وی و همه جوانان شهر و دیارم مسئول هستم و در این راه شبانه‌روز وظیفه خدمت بی‌منت داریم و هیچ‌چیز برایم جز رضایت خدا و خدمت به مردم مهم نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به تداوم این جلسات با گروه‌ها و افراد مؤثر کرمانشاهی در تهران و سایر نقاط کشور، گفت: چاره‌ای جز کار جهادی و شبانه‌روزی نداریم و انشاالله با حمایت و همراهی شما و چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف دیگر کرمانشاه اعم از اینکه در استان باشند یا در تهران و استان‌های دیگر، مسیر توسعه و رشد استان را هموار خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش اذعان کرد: همه ما مکلفیم امروز که فرصت خدمت‌گزاری در هر سنگری داریم، با اخوت، برادری، همدلی و هم‌افزایی در جهت رشد و پیشرفت بخش‌های مختلف ازجمله شهر و دیار خود بکوشیم و از کوچک‌ترین فرصت برای خدمت به مردم وفادار، مؤمن و انقلابی کرمانشاه استفاده کنیم.

امیری‌مقدم تأکید کرد: مردم کرمانشاه مردمی بزرگ، با روحیه قهرمانی، منش پهلوانی، شجاعت، مقاوم و محب اهل بیت علیه‌السلام به‌ویژه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) هستند که همواره در تاریخ زبانزد مردم بوده‌اند؛ اما متأسفانه در طول سالیان متمادی به این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها توجه جدی و کافی نشده و امروز در بخش‌های مختلف دچار مشکلات اساسی و جدی هستیم. البته این مشکلات حل‌شدنی است و با کار جهادی، هوشمندی و همدلی قابل حل هستند.

وی افزود: کرمانشاه امروز در برخی حوزه‌ها زخم و جراحت برداشته، اما مشکل لاینحل ندارد؛ بلکه نیازمند دلسوزی، همدلی و البته کار شبانه‌روزی و لاینقطع است و گام نخست و مهم و اساسی این بوده که کرمانشاه را بد معرفی نکنیم. در همه جای کشور مشکلات، معضلات اجتماعی و مسائل وجود دارد، اما گفتن مدام آن کاری از پیش نمی‌برد؛ بلکه باید برای آن چاره‌اندیشی کرد و به فکر حل کردن آن بود وگرنه مدام از گرفتاری و مصیبت و معضل سخن بگوییم و درد دل کنیم، هم روحیه‌مان آسیب می‌بیند و هم درد درمان نمی‌شود.

در این مراسم جمعی از کرمانشاهیان مقیم مرکز نیز در گفت‌وگو با استاندار راه‌های کمک به توسعه استان را بررسی و بر همکاری و همراهی با مدیریت ارشد استان تأکید کردند و مقرر شد این نشست طی ماه‌های آتی با گروه‌ها، شخصیت‌ها و چهره‌های دیگر استمرار یابد.

شناسه خبر 57983