شناسه خبر:58163
1401/5/4 09:14:15

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بهار گفت: محمد یزدانی و آرمان احمدی دو کوهنورد این شهرستان قله مرتفع آرارات واقع در کشور ترکیه را فتح کردند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، «محمد جعفری فرازمند» روز دوشنبه اظهار کرد: این کوهنوردان پس از سه روز پیمایش مسیر سخت و دشوار و همچنین یخچال‌های پُرشیب، موفق به فتح قله آرارات شدند و با موفقیت قله پنج هزار و 137 متری آرارات را فتح کردند.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار است که این دو کوهنورد موفق به فتح قله بین‌المللی شده‌اند.

   کوهنوردان ملایری بر بلندای بام ایران ایستادند

گفتنی است؛ کوهنوردان ملایری نیز با صعود به قله پنج هزار و 609 متری دماوند بام ایران، دهه امامت و ولایت را گرامی داشتند.

در برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده و در راستای بالا بردن سطح علمی و فنی کوهنوردان در صعود به قلل مرتفع، هیئت کوهنوردی ملایر در دهه امامت و ولایت صعود به قله پنج هزار و 609 متری دماوند بام ایران را در دستور کار خود قرار داد.

حدود 25 نفر از کوهنوردان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی که در باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی این شهرستان تمرین و فعالیت می‌کنند، در این برنامه شرکت کردند.

کوهنوردان با فراگیری آموزش‌های لازم‌ از سوی مربیان این هیئت از جبهه جنوبی کوه دماوند موفق شدند بر بلندای قله پنج هزار و 609 متری دماوند بام ایران بایستند.

قله آرارات در شمال شرقی کشور ترکیه و مرز ایران قرار دارد.

کوهنوردی یکی از رشته‌های فعال در شهرستان بهار است و درحال حاضر 100 کوهنورد فعال دارد که به‌صورت هفتگی برنامه‌های صعود دارند.

از ابتدای امسال تاکنون پنج کوهنورد از استان همدان موفق به صعود قله‌های مرتفع کشورهای هم‌جوار شده‌اند.

شناسه خبر 58163