شناسه خبر:58714
1401/5/22 10:14:59
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور مطرح کرد:

خیرین همدانی سرآمد مسکن‌سازی در کشور

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور از توانایی خیرین مسکن‌ساز همدانی در کمک به ساخت مسکن در استان‌های دیگر خبر داد و گفت: خیرین همدانی سرآمد مسکن‌سازی در کشور هستند.

سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار؛ فرهاد خاکی پور روز چهارشنبه گذشته در نشست هیئت‌امنا و انتخابات انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان که با حضور مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از خیرین مسکن‌ساز در سالن جلسات استانداری همدان برگزار شد، با اشاره به اتمام مدت‌زمان فعالیت هیئت‌مدیره قبلی استان، عنوان کرد: بر این اساس و با گذشت زمان، تعدادی از افرادی که در گذشته در این انجمن فعالیت می‌کردند، هم‌اکنون در استان حضور ندارند؛ بنابراین تصمیم به تجدید نظر در اعضای هیئت‌امنا گرفتیم.
 

* تحویل 390 واحد مسکن به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در استان همدان

 

خاکی‌پور خاطرنشان کرد: موفقیت‌های خیرین مسکن‌ساز نشأت‌گرفته از حضور افراد متدین، متعهد، باتجربه و بااخلاص بوده و مجموعه اقدامات و فعالیت‌های این عزیزیان قابل تقدیر و تحسین‌برانگیز است.

 

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف جلسه هیئت‌امنا، تصریح کرد: حل مشکلات اقشار نیازمند فاقد مسکن جامعه مهم‌ترین دلیلی است که ما را گِرد هم آورده و البته این مهم را نیز گوشزد می‌کند که مسئولان نیز باید در این جهت با تمام توان همکاری داشته و در پیشبرد اهداف از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: ابتکار تأمین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی، بنیاد مستضعفان و خیرین در کشور بسیار حائز اهمیت بوده و نقطه قابل توجهی برای برداشتن گام‌های بلند در این زمینه است.

 

خاکی‌پور از تحویل 390 واحد مسکن به خانواده‌های دارای دو عضو معلول در استان همدان خبر داد و ابراز کرد: امیدوارم این مقدار افزایش یابد و بتوانیم خدمت بیشتری در این زمینه انجام دهیم.

 

وی در بخش دوم سخنان خود متذکر شد: با توجه به قانون جهش مسکن، انجمن خیرین مسکن‌ساز اجازه ساخت مسکن را داشته و هدف خیرین این است که خانه‌ها با قیمت تمام‌شده به دست مردم برسند.

 

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور با تأکید بر اینکه می‌توانیم تا هنگامی که مشکل مسکن افراد فاقد مسکن برطرف شود در قالب تعمیر، تکمیل و تجهیز خانه‌ها به آنان کمک کنیم، ابراز کرد: ما برای طرح خانه استیجاری نیز برنامه‌های مختلفی داشته و در شهر‌های جدید انجام خواهیم داد.

 

خاکی‌پور اذعان کرد: انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور ساخت 38 هزار مسکن را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون 22 هزار واحد از این تعداد در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی در خاتمه سخنان خود با اشاره به نقش پُررنگ خیرین همدانی در خانه‌دار شدن مردم، اعلام کرد: خیرین همدانی در ساخت مراکز فرهنگی، آموزشی و درمانی نیز در کشور سرآمده بوده و استان همدان بزرگانی دارد که حتی می‌توانند به استان‌های هم‌جوار نیز کمک‌رسانی کرده و برای نخستین‌بار در کشور به‌عنوان معین مسکن‌ساز به آن‌ها خدمت‌رسانی کنند.

 

* وضعیت مسکن در کشور بحرانی است

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه مردم کشور ما از گذشته‌های دور دست خیر داشته و در تمام امور خیریه مشارکت جدی داشتند، گفت: بعد از انقلاب، امکان توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد و مجامع خیریه بیش از پیش فراهم شده و خدمت‌رسانی خیرین شدت و قوت بیشتری گرفت.

 

فرزاد تیموری خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد خیرین نشان می‌دهد حاصل کار خیرین در تمام حوزه‌ها از حوزه سلامت و درمان گرفته تا مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و کتابخانه‌سازی، بسیار شایسته و قابل توجه است.

 

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای هماهنگی جهت رفع موانع، به زمینه‌سازی برای حضور خیرین اشاره کرد و گفت: این امر سبب شکل‌گیری یک تشکل پویا بوده و به آن رونق خواهد بخشید.

 

این مقام مسئول در پایان اذعان کرد: درحال حاضر وضعیت مسکن در کشور بحرانی بوده و هزینه مسکن و گرانی اجاره‌خانه هم به شکل وحشتناکی افزایش داشته و مردم مشکلات زیادی دارند، همین امر اهمیت کار مسکن‌سازی و تلاش برای رفع مشکلات مردم را مضاعف می‌کند.

 

* انجمن مسکن‌سازان عده‌ای را صاحب‌خانه کرده‌اند

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به دستور حضرت امام (ره) مبنی بر حل مشکل مسکن محرومین، عنوان کرد: بر این اساس ما تلاش خود را به کار بسته و درصدد بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در این بخش هستیم.

 

مسعود رضایی فعالیت انجمن خیرین مسکن‌ساز را مشارکت مردمی در راستای حل مشکل جامعه خواند و گفت: این تشکل غیر دولتی وظیفه امدادرسانی به محرومین را داشته و با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط این عزیزان تعدادی افراد در همدان صاحب مسکن شده‌اند.

 

گفتنی است؛ نشست انجمن خیرین مسکن‌ساز استان همدان درحالی برگزار شد که استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان به‌عنوان اعضای اصلی هیئت‌امنا حضور نداشته و به همین دلیل برگزاری انتخابات به تعویق افتاد.

شناسه خبر 58714