شناسه خبر:59559
1401/6/12 11:08:27

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کرمانشاه گفت: در سال زراعی پیش رو طرح جهش تولید حداقل در 410 هزار هکتار از دیم‌زارهای استان اجرا خواهد شد.

میثم کلهری با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در سطح حداقل 410 هزار هکتار از اراضی دیم استان، گفت: تلاش خواهیم کرد تا با افزایش سهمیه استان و استقبال بهره‌برداران، این سطح را به حدود 500 هزار هکتار برسانیم.

کلهری با بیان اینکه در سال زراعی جاری سهیمه 173 هزار هکتاری برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان کرمانشاه درنظر گرفته شده بود، افزود: با تلاش‌های صورت‌گرفته برای افزایش این سهمیه به‌منظور خدمات‌رسانی بیشتر به کشاورزان دیم‌کار استان، درنهایت 222 هزار هکتار از دیم‌زارهای کرمانشاه زیر پوشش طرح جهش تولید رفت.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کرمانشاه با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها با هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی انجام می‌شود، ابراز کرد: افزایش درآمد کشاورزان و همچنین جلوگیری از مهاجرت آن‌ها، ازجمله مزیت‌های این طرح است.

وی توضیح داد: در طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان افزایش سطح زیر کشت محصولاتی نظیر غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و گیاهان علوفه‌ای پیگیری شده و تلاش می‌شود با همکاری جهاد کشاورزی استان به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان با همکاری صندوق بیمه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می‌شود، گفت: در این طرح اراضی دیم شامل گندم، جو، عدس، نخود، گیاهان علوفه‌ای مثل کاملینا با هزینه پایین، ضریب خطر و پرداخت خسارت بالا، زیر پوشش بیمه می‌روند.

آموزش کارشناسان امر، آموزش کشاورزان مجری، بیمه محصولات مشمول و نظارت‌های فنی ازجمله برنامه اجرایی این طرح محسوب می‌شود که کلهری از آن‌ها یاد کرد.

وی با تشریح فرآیند اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، گفت: کشاورزان دیم‌کار پس از مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، به نماینده‌ها در دفاتر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقر در دهستان‌ها ارجاع و نسبت به انعقاد قرارداد و واریز وجه برای شرکت در طرح جهش تولید در دیم‌زارها اقدام خواهند کرد.

شناسه خبر 59559