شناسه خبر:59602
1401/6/13 09:44:30

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گفت: سه تیم از اورژانس این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به کرمانشاه اعزام شدند و تا نیمه شهریورماه هم دو تیم دیگر اعزام می‌شوند.

«محمدرضا شکوهی» روز شنبه افزود: 10 نفر با پنچ دستگاه آمبولانس در کرمانشاه حضور می‌یابند و براساس صلاحدید استان مقصد، در مرزهای مهران یا خسروی مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه همه نیروهای اعزامی تکنسین فوریت‌های پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر تیم‌های اعزامی به مرز کشور، نسبت به میزبانی از کادر درمان و اسکان موقت آن‌ها اقدام کرده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان اظهار کرد: با نزدیک شدن به اربعین حسینی میزان تردد زائران از مسیرهای همدان به سمت غرب کشور افزایش می‌یابد؛ بنایراین به نیروهای مستقر در پایگاه‌های اورژانس تکلیف شده که تا 31 شهریورماه امسال به‌جای پایگاه با آمبولانس در حاشیه جاده از ساعت هشت تا 12 و 16 تا 20 مستقر شوند.

شکوهی افزود: درصورت بروز سوانح احتمالی، آمبولانس‌های مستقر در حاشیه راه‌های اصلی بدون گرفتار شدن در ترافیک در کمترین زمان ممکن به محل حادثه عزیمت می‌کنند.

وی ادامه داد: داروهای «o.t.c» نظیر مُسکن‌ها و شربت‌ها در همه آمبولانس‌ها قرار داده شده است، این درحالی بوده که در شرایط عادی این قبیل داروها در کُدهای عملیاتی قرار داده نمی‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا استان همدان گفت: یک دستگاه کُد (آمبولانس) پشتیبان در میدان کربلای شهر مریانج به‌علت بالا بودن شمار تردد خودرو زائران از این محل، مستقر می‌شود.

شکوهی تصریح کرد: همه بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل قرار دارند؛ همچنین بیمارستان بعثت برای پذیرش و بستری بیماران تروما ناشی از حوادث ترافیکی و بیمارستان سینا برای ارجاع افراد مبتلا به بیماری‌های واگیر درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: تعداد داروها و سرم‌های موجود در داروخانه‌ها تقویت شده و افزایش یافته است و آدرس تمامی داروخانه‌های شبانه‌روزی در اختیار موکب (ایستگاه‌های صلواتی) قرار گرفته تا درصورت نیاز در اختیار زائران قرار دهند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار کرد: یک دستگاه کانکس برای ارائه خدمات پزشکی در میدان فرودگاه شهر همدان با همکاری بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی می‌شود و پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت و مبارزه با بیماری‌های واگیر با مستقر شدن در این کانکس در سه نوبت کاری به مراجعان خدمات می‌دهند.

شکوهی ادامه داد: در مجاور این کانکس یک داروخانه که نیمی از داروهای آن توسط دانشگاه علوم پزشکی و 50 درصد دیگر توسط هلال‌احمر تأمین خواهد شد، برپا می‌شود.

شناسه خبر 59602