شناسه خبر:59857
1401/6/17 10:39:37

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه اعلام کرد: در ایام اربعین حسینی 106 پرواز فوق‌العاده داخلی و خارجی در این فرودگاه برقرار می‌شود.

«مجتبی بیاتی» روز چهارشنبه اظهار کرد: 52 پرواز فوق‌العاده به‌مناسبت اربعین حسینی در مسیر نجف- کرمانشاه و بالعکس توسط شرکت‌های پویا و آسمان از 18 شهریورماه برقرار می‌شود.

وی افزود: 18 پرواز فوق‌العاده در مسیر تهران به کرمانشاه و بالعکس نیز توسط شرکت هواپیمایی آسمان از 17 شهریورماه در فرودگاه کرمانشاه خواهیم داشت.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه در ادامه ابراز کرد: شرکت هواپیمایی وارش نیز از هشتم شهریورماه اقدام به برقراری 36 پرواز برنامه‌ای به‌مناسبت اربعین حسینی در مسیر مشهد به کرمانشاه و بالعکس کرده است.

بیاتی اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم خدمت‌گزار خوبی برای زائران اربعینی حسینی در کرمانشاه باشیم.

* انجام 120 پرواز هفتگی در فرودگاه کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه به‌عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه‌های غرب کشور 120 پرواز هفتگی دارد. این فرودگاه علاوه‌بر جابه‌جایی مسافران کرمانشاهی، نقش بسزایی در جابه‌جایی مسافران استان‌های غربی کشور دارد.

این فرودگاه در سال 1350 در زمینی به مساحت 200 هکتار و با ارتفاع یک‌هزار و 322 متر از سطح دریا در فاصله 9 کیلومتری از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.

در سال 1374 با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به 237 هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی جهت استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش‌نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه‌های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.

فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب صرفاً دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.

این فرودگاه هم‌اکنون با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناوبری و دارا بودن سیستم ils (آی ال اس)، به‌صورت 24 ساعته آماده سرویس‌رسانی است؛ در بخش ایمنی و آتش‌نشانی نیز فرودگاه کرمانشاه به‌روزترین تجهیزات دنیا را در اختیار دارد.

اکنون 9 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، آسمان، کیش‌ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم‌ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس‌ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می‌کنند و پروازهای فرودگاه کرمانشاه به مقاصد تهران، مشهد مقدس، شیراز، عسلویه، کیش، قشم، بندرعباس، شیراز، ساری، تبریز و بالعکس انجام می‌شود.

* خسروی نزدیک‌ترین مرز به کربلای معلی

قصر شیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصر شیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی- منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و درنهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله 15 کیلومتری قصر شیرین تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد و به‌دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان 14 واحد اقامتی شامل هتل و میهمان‌پذیر درجه یک تا درجه سه با 322 اتاق و یک‌هزار و50 تخت از اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره‌مندی مردم قصر شیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت

 

شناسه خبر 59857