شناسه خبر:59874
1401/6/19 09:06:21

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: مادر نهاوندی بعد از عمل سزارین به‌صورت تصادفی دچار خونریزی مغزی شد و متأسفانه جان خود را از دست داد.

 غلام‌رضا متین دراین‌باره اظهار کرد: این مادر باردار که کمتر از 30 سال سن داشت، به‌خاطر بزرگ بودن جنینش کاندیدای عمل سزارین بود و در موعد مقرر عمل این بیمار انجام شد و بدون هیچ مشکلی بعد از عمل سزارین، وارد بخش شد.

وی افزود: این بیمار در بخش بعد از سه ساعت از عمل سزارین، دچار سردرد شدید شد و بعد از حدود 20 دقیقه سطح هوشیاری‌اش کاهش پیدا کرد که در همان ابتدا تحت معالجه قرار گرفت و به بخش آی‌سی‌یو منتقل شد و با وجود تلاش‌های تیم پزشکی، متأسفانه این بیمار بعد از 48 ساعت جان خود را از دست داد.

متین ادامه داد: در همان ابتدا با سی‌تی‌اسکنی که از سر بیمار انجام گرفت، مشخص شد که این بیمار دچار خونریزی مغزی شده و خونریزی مغزی کاملاً تصادفی بوده و هیچ‌گونه ارتباطی با عمل سزارین و بی‌هوشی بیمار نداشته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند تصریح کرد: برای خانم‌های بارداری که بعد از فارغ شدن در بیمارستان فوت می‌کنند، به‌خاطر اهمیت و حساسیت موضوع باید کمیته‌های بررسی علت مرگ تشکیل شود؛ این کمیته ظرف مدت دو روز در شهرستان و ظرف مدت یک هفته در استان می‌بایست تشکیل و بعد از بررسی، نتیجه و علت مرگ به وزارتخانه ارسال شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا نیز کمیته شهرستانی علت فوت این مادر باردار تشکیل شده و طبق بررسی‌های انجام‌شده هیچ‌گونه قصور پزشکی انجام نشده و خونریزی مغزی این بیمار بعد از عمل سزارین، کاملاً تصادفی اتفاق افتاده است.

متین یادآور شد: به‌خاطر حساسیت موضوع بعد از خونریزی مغزی این بیمار متخصص زنان و زایمان، متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی، متخصص بی‌هوشی و متخصص داخلی بالای سر بیمار حاضر شده‌اند و تمام تلاششان را برای نجات جان این بیمار انجام داده‌اند، اما متأسفانه این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشت و بیمار جان خود را از دست داد.

شناسه خبر 59874