شناسه خبر:59990
1401/6/21 09:49:14
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان:

آزادسازی بستر رودخانه‌ها منجر به تخریب منابع طبیعی همدان نشود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌ها منجر به تخریب منابع طبیعی و باغات نشود.

علی اکبر نظری یکشنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌ها طبق دستور و نامه دادستان انجام شود، اما این طرح باید به‌صورت کارشناسی‌شده صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه دولت در چندین‌سال اخیر تصمیماتی در زمینه آزادسازی بستر رودخانه‌ها گرفته است، یادآور شد: در این زمینه باید حقوق مالکانه مردم نیز رعایت شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در امر آزادسازی نباید منابع طبیعی و باغات را تخریب کنیم، بلکه احداث بناها و تصرفات غیر قانونی در حریم رودخانه‌ها تخریب شود؛ چراکه این تصرفات منجر به بسته شدن بستر رودخانه و کم شدن مسیر روان‌آب شده و سپس متعاقب آن منجر به سیل می‌شود.

نظری با اشاره به اشتباه ارزیابی کارشناسی میزان تصرف بستر رودخانه عباس‌آباد، اظهار کرد: در این زمینه باید از کارشناسان خبره دادگستری استفاده شود.

نظری در ادامه به ظرفیت هویت‌های فرهنگی و تاریخی شهر همدان نیز اشاره و بر پیگیری ایجاد تشکیلات و ساختار مناسب برای حوزه گردشگری شهرداری تأکید کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اجرای طرح پیاده‌راه‌های شهر را اقدام مناسبی در حوزه گردشگری دانست و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر گردشگری و آرامش برای مردم بوده است، اما ب‌ دلیل عدم اجرای کامل طرح، هنوز شاهد نابه‌سامانی‌هایی در پیاده‌راه بوعلی هستیم.

نظری خطاب به مدیران شهرداری تأکید کرد: نابه‌سامانی‌های پیاده‌راه بوعلی رفع شود تا به‌عنوان مظهر گردشگری برای جامعه باشد و مردم از آن بهره ببرند، به این ترتیب باید از ظرفیت‌های ایجادشده استفاده کرد و دستگاه‌های اجرایی به شکل بهتر به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

شناسه خبر 59990