شناسه خبر:60090
1401/6/23 09:10:43

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار همدان از تداوم خدمت‌رسانی به زوار اربعین در مسیرهای رفت‌وبرگشت خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق جلسات و هماهنگی‌هایی که با ستاد اربعین استان و شهرستان صورت گرفت، بر هماهنگی و انسجام در خدمت‌رسانی به زوار اربعین تأکید شد.

حسینی با اشاره به جلسات برگزارشده با رؤسای ستاد اربعین شهرداری‌های کلان‌شهرها در تهران برای خدمات‌رسانی به زوار، گفت: مدیریت ستاد اربعین شهرداری همدان برعهده مدیریت خدمات شهری گذشته شده و طی جلسات برگزارشده کمیته‌های مختلف اربعین مشخص شده است.

وی در ادامه افزود: در این راستا کمیته فنی بر آماده‌سازی مسیر رفت‌وآمد زوار اربعین، ورودی و خروجی‌های شهر، آرام‌سازی مسیر حرکت زوار، نصب تابلوهای هشدار و راهنما، بازگشایی، انسداد و لکه‌گیری مسیرها نظارت دارد.

شهردار همدان به خدمت‌رسانی حوزه حمل‌ونقل در اربعین اشاره کرد و گفت: 15 دستگاه اتوبوس به همراه تیم مدیریت، تعمیرگاه سیار، راننده و کمک‌راننده جهت خدمات‌رسانی به زوار اربعین عازم مرز خسروی و قصر شیرین شدند که براساس گزارش‌ها خدمات به‌خوبی در مرزها به زوار ارائه می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری به وظایف کمیته فضاسازی اشاره و اظهار کرد: این کمیته با سازمان فرهنگی و روابط عمومی در حوزه فضاسازی سطح شهر مشارکت دارد که طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با ستاد اربعین شهرستان قرار شده طرح‌ها و محتوای واحدی به‌مناسبت اربعین طراحی و در اختیار مناطق چهارگانه قرار گیرد.

حسینی درخصوص اقدامات کمیته فضاسازی گفت: 30 بیلبورد و 100 بنر در نقاط مختلف و ورودی و خروجی شهر اکران شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه کمیته ایمنی وظیفه تأمین امنیت موکب‌ها و حسینیه‌ها را برعهده دارد، عنوان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با سازمان آتش‌نشانی صورت گرفته است و یک خودروی سیار سازمان آتش‌نشانی در محل‌های تعریف‌شده حضور دارد.

حسینی به وظایف کمیته خدمات شهری در مسیرهای عبوری اشاره کرد و افزود: احداث موکب‌ها، پاک‌سازی اطراف آن‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم ازجمله نصب باکس زباله، نظافت سرویس بهداشتی، آب‌رسانی به مواکب و زوار با کمک مردم و بسیج، از وظایف این کمیته است.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به خدمات‌رسانی در کشور عراق و شهر کربلا توسط شهرداری همدان، ابراز کرد: 100 نفر از پاکبانان خدمات شهری به‌صورت داوطلبانه و 14 دستگاه خودروی سنگین تخصصی حمل زباله نظافت بخشی از شهر کربلا را برعهده دارند.

حسینی با تأکید بر اینکه تدابیر لازم جهت برگشت زوار تا 30 شهریورماه اندیشیده شده، افزود: کمیته مدیریت بحران محل‌هایی را برای خودروهای‌های حادثه‌دیده و اسکان اضطراری زوار تعریف کرده است.

شناسه خبر 60090