شناسه خبر:60097
1401/6/23 09:27:27
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

300 زائر اربعین در بیمارستان صحرایی مرز باشماق مداوا شدند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از 14 شهریور ماه تاکنون 300 نفر از زائران اربعین حسینی در بیمارستان صحرایی شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام مداوا شدند.

بهرام کندایی اظهار کرد: با هدف ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و اورژانسی به زائران اربعین حسینی، پایگاه سیار فوریت‌های پزشکی و دو درمانگاه در بیمارستان 50 تخت خوابی شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام در مرز باشماق مریوان از 14 شهریور ماه راه‌اندازی شده است.

وی افزود: در مدت مذکور بیش از 300 نفر از زوار در این بیمارستان در مرز باشماق مورد مداوا قرار گرفته‌اند که بیشتر آنان به‌صورت سرپایی بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: از این تعداد 34 زائر از کشورهای همجوار در بیمارستان صحرایی شهید شیخ‌الاسلام مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

کندایی افزود: دلیل اصلی مراجعه بیماران به بیمارستان مربوط به دردها و مشکلات اسکلتی عضلانی بوده و پزشکان متخصص ارتوپدی با بهره‌گیری از امکانات تشخیصی مستقر در بیمارستان صحرایی به مداوای مراجعان پرداخته‌اند.

وی مصرف مایعات کافی را عامل مهمی در حفظ سلامتی زائران بیان کرد و گفت: با توجه به فعالیت عضلانی و به‌دنبال آن تجمع اسید لاکتیک و ایجاد خستگی و تورم عضلانی، مصرف مایعات کافی برای حفظ سلامتی ضروری است.

وی گفت: پوشیدن کفش ارگونومیک، حفظ راستای مستقیم ستون فقرات، استراحت‌های کوتاه‌مدت، استفاده از عصای مناسب پیاده‌روی، کمتر استفاده کردن از موبایل، حمل کوله‌پشتی‌های ارگونومیک با وزن کمتر از 15 درصد وزن بدن و برداشتن قدم‌های کوچک‌تر می‌تواند در کاهش مشکلات اسکلتی عضلانی مؤثر واقع شود.

شناسه خبر 60097