شناسه خبر:60305
1401/6/29 09:28:19

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان از نصب و راه‌اندازی تابلوهای پیام متغیر خبری تمام رنگی (SMD) در راستای ایمنی و ارتقای فرهنگ ترافیکی بر روی پایه‌های چراغ راهنمایی تقاطع‌های سطح شهر همدان برای اولین بار در کشور خبر داد.

سید محمد پوروخشوری روز دوشنبه اظهار کرد: تابلوهای پیام متغیر خبری از کارآمدترین و مدرن‌ترین شیوه‌های هوشمندسازی و اطلاع‌رسانی ترافیک محسوب می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر و منحصر به‌فرد است.

وی تصریح کرد: این تابلوها در ابعاد یک در یک و نیم متر از نوع SMD و تمام رنگی است و قابلیت امکان دریافت و نمایش هر نوع متن، عکس، فیلم و انیمیشن به‌صورت آفلاین و آنلاین در محل و از راه دور را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان افزود: قاب تابلوها به طور کامل عایق و مطابق استانداردهای نصب در محیط بیرونی طراحی و اجرا شده است و قابلیت تنظیم شدت نور را بر اساس شرایط محیط در روز و شب دارد که در شرایط آب و هوایی مختلف ازجمله مه‌آلود یا بارانی قابل رؤیت هستند.

پوروخشوری اظهار کرد: تمهیدات و تدابیر لازم در خصوص امنیت این تابلوها تعریف شده و تمامی مراحل طراحی و ساخت به وسیله یک شرکت بومی در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: این تابلوها به‌منظور نمایش پیام‌های ترافیکی در سطح معابر پرتردد و تقاطع‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در جهت استفاده از ظرفیت چراغ‌های راهنمایی در راستای آموزش شهروندی بر روی پایه‌های آن نصب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری همدان گفت: در مرحله اول این تابلوها در تقاطع خیابان جهان‌نما، تقاطع خیابان طالقانی و تقاطع خیابان میرزاده عشقی اجرا و راه‌اندازی شده است.

شناسه خبر 60305