شناسه خبر:60367
1401/6/30 09:03:44

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: در هفته گردشگری برگزاری جشنواره شیره‌پزی و برداشت محصولاتی چون گردو، آلو و سیب پیش‌بینی شده که می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

علی خاکسار روز گذشته از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته گردشگری خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها که بیشتر به برداشت محصولات کشاورزی مربوط می‌شود، در هفته گردشگری پیش‌بینی شده است‌.
وی بیان کرد: جشنواره‌ انگور و شیره‌پزی ملایر، جشنواره آلو در ملحمدره اسدآباد و جشنواره‌های گردو و سیب ازجمله برنامه‌هایی است که به تناوب در مهرماه برگزار خواهند شد.
معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه دو کارگاه و دو همایش نیز در این ایام برگزار می‌شود، یادآور شد: یکی از همایش‌ها با توجه به شعار سال با عنوان «تفکر نو در گردشگری» با همکاری دانشگاه آزاد و دیگری با عنوان «همدان در دوره اشکانی» با همکاری دانشگاه بوعلی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جذب گردشگر بسیار اثرگذار است، افزود: آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت هر روستا و هر شهر و توجه به بوم‌گردی منطقه‌ای از خواص این جشنواره‌ها بوده که اثربخشی آن نیز تأیید شده است.
خاکسار از افتتاح یک هتل‌آپارتمان طی هفته گردشگری خبر داد و بیان کرد: افتتاح دو اقامتگاه بوم‌گردی، یک سفره‌خانه سنتی و سه دفتر خدمات مسافرتی نیز طی این هفته پیش‌بینی شده است.

شناسه خبر 60367