شناسه خبر:60612
1401/7/7 09:32:16

سپهرغرب، گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات سرویس مدارس اراک هستیم، گفت: تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری نرخ کرایه سرویس مدارس به‌موقع انجام نشد و برخی افراد از این وضعیت سوء استفاده کردند، درحالی که باید هماهنگی‌ها برای نرخ کرایه و روند تعیین سرویس مدارس زودتر انجام می‌شد تا خانواده‌ها دچار سردرگمی نشوند.

سیدوحید میرنظامی با بیان اینکه پیگیر رفع مشکلات سرویس مدارس اراک هستیم، اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری نرخ کرایه سرویس مدارس به‌موقع انجام نشد و برخی افراد از این وضعیت سوء استفاده کردند، درحالی که باید هماهنگی‌ها برای نرخ کرایه و روند تعیین سرویس مدارس زودتر انجام می‌شد تا خانواده‌ها دچار سردرگمی نشوند.
وی ادامه داد: پیرو قانون کارگروه ماده 18 باید با تشکیل کمیته‌ای چهارجانبه با حضور آموزش‌وپرورش، سازمان تاکسیرانی، اولیا و رانندگان سرویس مدارس، نرخ سرویس‌ها تعیین و پس از آن به تصویب شورای اسلامی شهر می‌رسید، به‌دلیل توقف کاری سرویس‌های مدارس در پی شیوع کرونا، در سال جاری این قیمت‌گذاری با کمی تأخیر انجام شد؛ چراکه صنف رانندگان با قیمت‌گذاری اولیه شورای اسلامی شهر موافقت نکرد و این مسئله دوباره پیگیری شد و با ایجاد تغییرات محدودی به تصویب رسید.
عضو شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های موجود، رانندگان توقع دارند هزینه سرویس مدارس افزایش یابد، اما از طرفی نیز توان مالی خانواده‌ها برای تأمین مخارج دانش‌آموزان محدود است. خانواده‌ها گاهی دارای چند فرزند هستند که هزینه سرویس مدارس برای چند فرزند بار سنگینی بر دوش آن‌ها خواهد گذاشت.
میرنظامی تأکید کرد: برخی خانواده‌ها به توصیه‌های آموزش‌وپرورش مبنی بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در محل زندگی خود بی‌توجه هستند و عقیده دارند در بعضی مدارس امکانات بیشتری وجود دارد و همین مسئله موجب افزایش مسئولیت و هزینه خانواده‌ها درخصوص تردد دانش‌آموزان خواهد شد.
وی اضافه کرد: این مشکلات موجب شده است با وجود تصویب نرخ سرویس مدارس برخی از رانندگان از این مصوبه تمکین نکنند و دستگاه‌های قضائی باید بر این امور نظارت داشته باشند تا با مشکل چندنرخی بودن کرایه سرویس‌های مدارس روبه‌رو نباشیم.

شناسه خبر 60612