شناسه خبر:60658
1401/7/9 08:57:28

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌ دستی استان مرکزی گفت: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری همیار به‌عنوان نخستین مزرعه گردشگری در استان با حجم سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریال افتتاح شد.

مصطفی مرزبان ابراز کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری همیار به‌عنوان نخستین مزرعه گردشگری در استان افتتاح شد.
وی عنوان کرد: این مراسم هم‌زمان با روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و با حضور ملک‌جانی فرماندار شهرستان محلات، آقاگلی بخشدار مرکزی، محمدی رئیس آموزش‌وپرورش، معاون گردشگری استان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌ دستی استان مرکزی گفت: مجموعه گردشگری رهیار جزء مجموعه‌های تبدیلی است که قبلاً باغات انار و کشاورزی بوده، این مجموعه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.
مرزبان افزود: موافقت اصولی این مجموعه به‌عنوان نخستین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت 10 هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان در مسیر شهرستان محلات به آبگرم واقع شده و حجم اشتغال‌زایی فعلی آن بیش از 6 نفر به‌صورت مستقیم است. وی ادامه داد: در این مجموعه قسمت‌های مختلف شامل پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه و صید ماهی را شخصاً از نزدیک تجربه کنند.مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌ دستی استان مرکزی تأکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و پروژه مزرعه گردشگری رهیار می‌تواند به‌عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان و یا کشور معرفی شود.
مرزبان با تأکید بر اینکه گردشگری کشاورزی روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاها است، افزود: در این راستا روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند.

شناسه خبر 60658