شناسه خبر:60661
1401/7/9 09:04:44

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان سقز با اشاره به عملکرد ضعیف شهرستان در زمینه رفع تداخلات اراضی، بر جدیت و اهتمام بیشتر مسئولان و مشارکت روستاییان تأکید کرد و گفت: رفع تداخلات اراضی نیازمند عزم جدی مسئولان است.

جعفر توان شامگاه چهارشنبه در نشست مسائل و موانع پیش روی رفع تداخلات اراضی که با حضور بخشداران، مدیران ثبت اسناد، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و نماینده جهاد کشاورزی برگزار شد از بخشداران خواست تا روستاییان را برای تسریع در این امر، ترغیب و مسئولان با دقت و حساسیت خاص، رفع تداخلات را انجام دهند.
وی با عنوان اینکه، تسریع در رفع تداخلات، یک مطالبه در سطح ملی است، عنوان کرد: در این مسیر، ادارات را یاری خواهیم داد و روستاییان هم بایستی پای کار باشند.
فرماندار ویژه سقز همچنین در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، مدیر تعاون روستایی استان، چند تن از معاونان این دو سازمان و ادارات شهرستانی، با اشاره به تعیین تکلیف فقط 22 پلاک از اراضی روستاهای شهرستان سقز در زمینه رفع تداخلات، خواستار تلاش و هماهنگی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ثبت اسناد برای تسریع در رفع تداخلات شد.
توان بر احداث روستا بازار و میدان دام، تعیین تکلیف مجتمع گاوشیری آدینان، مرکز تحقیقاتی بز مرخز، راه‌اندازی باسکول در شهر سنته، بسترسازی مناسب برای خرید گندم کشاورزان در دهستان ها، تأمین گوشت سفید و تسریع در رفع مشکلات و آغاز به کار عملیات احداث مجتمع گلخانه‌ای تأکید کرد.
در این نشست، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم اعلام کرد از حدود 250 پلاک فقط 22 پلاک با مساحت 27 هزار هکتار در زمینه رفع تداخلات در شهرستان سقز، تعیین تکلیف شده است که باید تا پایان سال80 پلاک دیگر تعیین تکلیف گردد.
اسکندری افزود: رفع تداخلات، انقلاب در حوزه زمین‌های کشاورزی و یکی از مطالبه‌های جدی کشاورزان است.
وی با بیان اینکه تعهد داده ایم رفع تداخلات زمین‌های کشاورزی به استثنای موارد خاص تا پایان سال 1402 خاتمه یابد، اذعان کرد عملکرد مجموعه جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در این زمینه ضعیف بوده است.

شناسه خبر 60661