شناسه خبر:60700
1401/7/10 09:02:08

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه استفاده از نظرات عموم مردم، نخبگان، صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه را یکی از برنامه‌های دولت مردمی سیزدهم اعلام کرد و گفت: ما در استان کرمانشاه برای رفع مشکلات استان آماده دریافت و استفاده از نظرات عموم مردم هستیم.

بهمن امیری‌مقدم ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه از دستگاه‌های اجرایی استان خواست سازوکاری را برای استفاده از نظرات مردم طراحی و آماده کنند تا نظرات آحاد جامعه در ارتباط با رفع مشکلات گرفته شود و مورد استفاده قرار گیرد.
وی همچنین خواستار راه‌اندازی میز استفاده از نظرات نخبگان استان در دستگاه‌هایی اجرایی شد و تأکید کرد: نخبگان باید به موضوع رفع مشکلات استان و ارائه راهکارهای لازم ورود جدی کنند و جلسات مستمری با بدنه دستگاه‌های اجرایی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در کرمانشاه رفع مشکلات استان را نیازمند همدلی و همراهی همه مردم، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و صاحب‌نظران دانست و گفت: باید براساس اولویت‌ها مشکلات را برطرف کنیم.
امیری‌مقدم همچنین از رسانه‌ها خواست برای ایجاد جو شادی و نشاط و امید در جامعه اقدام به اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده کنند و آنچه که تاکنون توسط نظام و دولت در استان انجام شده را به مردم معرفی کنند.
وی به سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت در 23 تیرماه امسال به استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر پیشنهاد تشکیل قرارگاه ملی رفع بیکاری را ارائه دادیم که مورد موافقت دولت قرار گرفت و به‌زودی این قرارگاه در استان شروع به کار می‌کند.
استاندار کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت بر برگزاری جشن‌های این ماه خجسته در استان تأکید کرد و افزود: برگزاری مناسبت‌های ملی، دینی و مذهبی به افزایش سطح نشاط در جامعه کمک فراوانی می‌کند و ازاین‌رو دستگاه‌های متولی باید نسبت به برگزاری چنین برنامه‌هایی اقدام کنند.
امیری‌مقدم شورای فرهنگ عمومی را ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه دانست و با اعلام اینکه مصوبات و جلسات این شورا قانونی است، از مدیران عضو این شورا خواست حتماً در جلسات حضور فعال داشته باشند و نسبت به اجرای دقیق مصوبات اهتمام ورزند.
وی همچنین خواستار استفاده از نتایج پژوهش‌های انجا‌ شده در گذشته در استان شد و تصریح کرد: متأسفانه از نتایج پژوهش‌ها استفاده کاربردی نشده و باید از این نتایج برای بهبود وضعیت فعلی جامعه استفاده کنیم و اگر منطبق با شرایط روز نیست هم باید حتماً به روز شود.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی فراوانی در استان داریم، گفت: متأسفانه با این‌همه دستگاه فرهنگی و فعالیت‌های فراوان، اما وضعیت فرهنگی فعلی قابل قبول نیست و باید ارتقا یابد و این موضوع نیز باید آسیب‌شناسی شود.
در این جلسه مقرر شد شماره تلفن چهاررقمی برای کسب نظرات و راهکارهای مردم در ارتباط با مسائل و مشکلات استان راه‌اندازی شود.

شناسه خبر 60700