شناسه خبر:61449
1401/7/27 08:29:27

سپهرغرب، گروه خبر: کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با داشتن بیش از 102 هزار جلد کتاب و پایان‌نامه، گنجینه‌ای باارزش برای محققان و پژوهشگران کشور به‌حساب می‌آید.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، کتابخانه واحد همدان هم‌زمان با تأسیس این واحد دانشگاهی در سال 1366 راه‌اندازی شد و در ابتدا با برخورداری از یک‌هزار جلد کتاب در مساحتی حدود 30 متر مربع، فعالیت خود را آغاز کرد.
این کتابخانه با گذشت 35 سال از زمان راه‌اندازی، دارای مجموعه‌ای غنی از منابع دانشگاهی بوده و اکنون با دارا بودن بیش از 102 هزار جلد کتاب و پایان‌نامه و چهار هزار متر مربع مساحت در خدمت علاقه‌مندان عرصه دانش و پژوهش است.
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان درباره این کتابخانه گفت: ایــن کتابخانه با استفاده از روش رده‌بندی و سازمان‌دهی کتــب کتابخانه بر اســاس رده‌بندی بین‌المللی و اســتاندارد کتابخانه‌های دانشــگاهی روش L.C (کتابخانــه کنگــره) ســعی کرده برای همه گروه‌های آموزشــی این واحد دانشــگاهی منابع موردنیاز را گردآوری کند و متناســب با قدمت رشــته‌های آموزشی، منابع درخور توجهی را آماده کرده و در اختیار اعضا و علاقه‌مندان به مطالعه قرار دهد.
نرگس فریدونی افزود: کتابخانــه مرکزی دانشــگاه در چهار طبقه مجزا دارای بخش‌هایی ازجمله مخزن، امانت رایانه‌ای، جســت‌وجوی رایانه‌ای، مرجــع، تخصصی هنــر و معماری، اســناد و پایان‌نامه‌ها، نشریات و نمایشگاهی تازه‌های کتاب است
فریدونی تصریح کرد: «این کتابخانه، دارای سالن‌های مطالعه خواهران، برادران و استادان به‌صورت تفکیک‌شده و بخش جسـتجوی رایانه‌ای به‌گونه‌ای که همه کتب موجود در بخش مخزن از طریق دســتگاه‌های رایانه‌ای و برنامه نــرم‌افزاری قابل جستجو، مشاهده، بازیابی و درخواست است
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: بیش از 51 هزار عنوان کتاب، 51 هزار 357 عنوان پیان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، در این کتابخانه در اختیار پژوهشگران و محققان دانشگاهی است.
وی خاطرنشان کرد: 7 هزار 452 عنوان لاتین، در این کتاب‌خانه موجود می‌باشد که بیشتر کتاب‌های مرجع و معتبر و چاپ جدید می‌باشد که در اختیار کتاب دوستان قرار می‌گیرد.
فریدونی گفت: کتابخانه دانشکده پزشکی با بیش از 5 هزار جلد کتاب و کتابخانه تخصصی دانشکده هنر و معماری با بیش از 5 هزار 185 جلد کتاب پذیرای علاقه‌مندان و محققین این رشته‌های دانشگاهی است.
وی یادآور شد: بیش از دویست و سی هزار نفر از ابتدای تأسیس این کتابخانه از مجموعه دانشجویان و اساتید این دانشگاه عضو کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان هستند ولی اکنون این کتابخانه بیش از 5 هزار نفر عضو دائم دارد.
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: به طور متوسط روزانه حدود 400 نفر برای دریافت و تحویل کتاب به این کتابخانه مراجعه می‌کنند و این تعداد بدون در نظر گرفتن کسانی است که در محل کتابخانه به مطالعه می‌پردازند

شناسه خبر 61449