شناسه خبر:61599
1401/8/1 00:14:18

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: براساس تعهدات ایجادشده تا پایان امسال 25 هکتار کشت گلخانه‌ای به این استان افزوده می‌شود.

رضا بهراملو دراین‌باره اظهار کرد: مصرف آب در کشت گلخانه‌ای 90 درصد صرفه‌جویی می‌شود، به همین علت توسعه این بخش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با کم‌آبی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور تسهیلات خوبی در توسعه گلخانه‌ها به بخش کشاورزی اختصاص یافت، عنوان کرد: درحال حاضر دو هزار و 400 نفر در گلخانه‌ها مشغول به کار هستند، اما این میزان کافی نیست و درتلاش هستیم تا ظرفیت بیشتری را در شهرستان‌های استان برای توسعه گلخانه‌ای فراهم کنیم.

بهراملو گفت: صادرات محصولات گلخانه‌ای، یک بازار بزرگ و رو به رشد در تمام جهان است که استان همدان به‌دلیل ظرفیت خوبی که در این زمینه دارد، می‌تواند صادرات خوبی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تأکید کرد: مروری بر بازار صادرات محصولات گلخانه‌ای در سال 2021 نشان داده است که این صنعت به‌شدت درحال رشد است و تا سال 2026 یکی از پُررونق‌ترین بازارهای جهانی خواهد بود.

بهراملو با بیان اینکه امنیت غذایی و کیفیت بالای محصولات کشاورزی این‌روزها اهمیت ویژه‌ای دارد، بیان کرد: فناوری‌‌های کشت گلخانه‌ای می‌‌تواند محصولات غذایی با کیفیت بالا را در تمام طول سال فراهم کند.

شناسه خبر 61599