شناسه خبر:61792
1401/8/5 09:18:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان رزن از الحاق 47 هکتار زمین به محدوده شهر دمق خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار دراین‌باره اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر و نظر مساعد و دستور استاندار 47 هکتار زمین به محدوده دمق الحاق شد که با الحاق این میزان زمین به محدوده شهر، تا چندسال آینده دمق در رابطه با ساخت‌وساز مسکن مشکلی نخواهد داشت.
فرماندار شهرستان رزن ادامه داد: در ضمن الحاق 75 هکتار زمین در رزن هم در دست پیگیری است و این شهر هم تا چندسال آینده محدودیتی برای احداث مسکن نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های این شهرستان برای مرتفع شدن مشکل مسکن روستاییان افزایش محدوده روستایی است، اضافه کرد: در سطح روستاها طی برنامه‌ای قصد داریم با زمین خود مردم، روستا را در زمینه مسکن آباد کنیم.
غفاری‌آثار تصریح کرد: به همین منظور اگر برای محدوده یک روستا پنج هکتار زمین الحاق می‌شود، از پنج هکتار زمین الحاق‌شده با توجه به توافقنامه و ضوابط تعریف‌شده حداقل 2.5 هکتار در حوزه بنیاد مسکن خواهد آمد.
وی یادآور شد: درصورت موافقت روستاییان با بنیاد مسکن و حل مشکلات از 2.5 هکتار پولی که از طریق بنیاد مسکن برای بحث خودیاری مردم حاصل می‌شود، تمام روستاهای شهرستان آباد خواهد شد.
فرماندار رزن در ادامه از اختصاص 300 میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان درحال احداث این شهرستان در سفر ریاست‌جمهوری به استان همدان خبر داد و گفت: اگر اعتبار این پروژه‌ در همین دوره تخصیص یابد، در دولت سیزدهم به اتمام خواهد رسید و قابل افتتاح و بهره‌برداری خواهد بود.
وی با اشاره به 11 واحد اقتصادی اشتغال در شهرستان رزن، افزود: این واحدها به دنبال تسهیلات اشتغال‌زایی بودند و برای این واحدهای اشتغال‌زایی و اقتصادی 590 میلیارد تومان اعتبار دیده شده و سرمایه‌گذاران به دنبال گرفتن تسهیلات خود هستند و به بانک معرفی شده‌اند.
غفاری‌آثار با بیان اینکه از 11 کارخانه 800 شغل برای شهرستان ایجاد خواهد شد که این امر اتفاق خوبی برای شهرستان خواهد بود، خاطرنشان کرد: اعتبارات امسال شهرستان یک‌هزار و 446 میلیارد تومان بوده، ضمن اینکه اعتبارات ادامه دارد و منابعی داریم که هنوز تخصیص نداشته‌اند.

شناسه خبر 61792