شناسه خبر:61812
1401/8/5 09:49:06

سپهرغرب، گروه خبر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: به زودی 42 هزار سرم به استان کرمانشاه وارد و بین داروخانه‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.

مهدی مجرب اظهار کرد: با پیگیری و تلاش‌های مجدانه رئیس دانشگاه و این معاونت، 42 هزار سرم توسط سازمان غذا و داروی کشور به کرمانشاه اختصاص یافت.
وی عنوان کرد: این تعداد سرم تا روز یکشنبه هشتم آبان ماه وارد کرمانشاه شده و در جهت رفع نیازهای دارویی داروخانه‌ها و به ویژه مراکز بیمارستانی توزیع می‌‌شود.
مجرب گفت: کمبود سرم و آنتی بیوتیک در بازار دارویی استان، متوجه داروخانه‌های بخش خصوصی است و در بخش‌های دولتی و بیمارستانی کمبودی وجود ندارد.
وی افزود: کمبود مقطعی این اقلام دارویی تنها مختص استان نیست و در سطح کشور وجود دارد و این مشکل در زمینه آنتی بیوتیک‌ها به کمبود مواد اولیه کارخانجات تولیدی مربوط می‌شود.
مجرب با اشاره به اینکه خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته مواد اولیه به میزان کافی در اختیار این کارخانجات قرار گرفته است عنوان کرد: در تابستان امسال متأسفانه به دلیل بروز برخی بیماری‌های این فصل که نیازمند استفاده از سرم بود، تا حدی تقاضا بالا رفت و همین امر موجب شد کمبودهایی را شاهد باشیم.

شناسه خبر 61812