شناسه خبر:61920
1401/8/9 08:51:09

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش توریست‌درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی سال‌ها است خاک می‌خورد، گفت: برای فعالیت گردشگری همدان باید زیرساخت پروازی فراهم شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درخصوص موضوع گردشگری سلامت در همدان اظهار کرد: زیرساخت‌های گردشگری سلامت و توریست‌درمانی در برخی از بیمارستان‌های همدان فراهم است و می‌طلبد به این موضوع بپردازیم‌.
وی با اشاره اینکه بخش توریست‌درمانی بیمارستان تأمین اجتماعی سال‌ها است خاک می‌خورد، گفت: ظرفیت‌هایی هم در بیمارستان بعثت فراهم است و همدان فرصت‌هایی برای گردشگری سلامت دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه همدان در بین استان‌های غربی مرکزیت درمانی دارد که عمده بیماران این استان‌ها به همدان می‌آیند، عنوان کرد: برای گردشگری سلامت باید زیرساخت‌هایی ازجمله پروازهای هوایی را فراهم می‌کردیم تا کشورهای منطقه به‌راحتی بتوانند وارد استان شوند.
وی یادآور شد: پیگیر شدیم و یکی از شرکت‌ها هم اعلام آمادگی کرد، اما کار دوام نیافت؛ مجدد به دنبال این هستیم که بتوانیم پرواز حداقل نجف- همدان و مشهد را راه‌اندازی کنیم که می‌تواند توریسم درمانی را تسهیل کند.
فلاحی با بیان اینکه دست‌اندرکاران قبلاً صحبت‌هایی را با شرکت‌های عراق داشتند تا این اتفاق رخ دهد، گفت: مجریان توریست‌درمانی وقتی موضوع را پیگیری کردند، تصور کردیم کار پیش می‌رود؛ اما چنین نشد، باید ابتدا پروازها را فعال کنیم که پیش‌نیاز مقدمه تروریست‌درمانی است.
وی از ظرفیت‌های موجود در همدان در اجرای طرح گردشگری سلامت سخن گفت و افزود: ما بهترین پزشکان را در استان همدان داریم و ازلحاظ درمانی زیرساخت‌ها فراهم است و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه مشکل همدان آن است که پیوست رسانه‌ای و تبلیغاتی در هیچ‌کدام از امور نداریم که یکی از آن‌ها مسئله توریست‌درمانی است، گفت: در حوزه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، گردشگری و میراث فرهنگی نیز پیوست تبلیغاتی و رسانه‌ای نداریم و اگر هر استانی چنین ظرفیت‌هایی داشت، بهتر از وضعیت موجود مدیریت می‌کرد و بهره‌مند می‌شد.

شناسه خبر 61920