شناسه خبر:62127
1401/8/14 09:15:24

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود 39 هزار فارغ‌التحصیل بیکار در استان، گفت: اکنون بیکارترین قشر جامعه به‌دلیل عدم مهارت کافی در راستای ورود به بازار کار، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

عزیز نوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسالت سازمان آموزش متوالی مهارت در کشور است.
وی ادامه داد: فنی‌ و حرفه‌ای استان به تبع از سیاست‌های سازمان با تعهد 16 هزار نفری در بخش دولتی و تقریباً نزدیک 20 هزار نفری در بخش خصوصی مجری آموزش‌ها است.
سرپرست اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: مخاطبان در بحث آموزش شامل تمامی گروه‌های هدفی هستند که قصد دارند در بخش اشتغال نقش‌آفرینی کنند؛ چون برای ورود به مقوله اشتغال داشتن مهارت از الزامات است.
وی با اشاره به وجود 39 هزار فارغ‌التحصیل بیکار در استان، گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان اهداف اصلی ما در بحث آموزش، اکنون بیکارترین قشر جامعه به‌دلیل عدم مهارت کافی در راستای ورود به بازار کار هستند.
نوری با بیان اینکه به دنبال تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» هستیم، تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه هر دانش‌آموز یک مهارت را در برنامه کاری داریم که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌وپرورش استان منعقد و فعالیت‌ها هم شروع شده است.

شناسه خبر 62127