شناسه خبر:62264
1401/8/17 00:17:10

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره ثبت احوال سقز از کاهش سه واقعه ولادت، وفات و ازدواج در 6 ماهه اول سال‌جاری در شهرستان سقز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

جمال علیزاده در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان سقز اظهار کرد: همچنین از ابتدای طرح تا شهریور ماه سال‌جاری 184 هزار و 630 درخواست برای صدور کارت هوشمند ملی، ثبت شده است.

وی از صدور 165 هزار و 895 کارت هوشمند ملی از ابتدای طرح در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره ثبت احوال سقز همچنین خاطرنشان کرد: سه واقعه ولادت، وفات و ازدواج در 6 ماهه اول سال‌جاری در شهرستان سقز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

علیزاده عنوان کرد: امسال به ترتیب یک هزار و 644، 561 و 904 واقعه ولادت، وفات و ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

وی همچنین در خصوص واقعه طلاق اظهار کرد: امسال 348 مورد طلاق در شهرستان سقز ثبت شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ناصر خامی، معاون سیاسی فرماندار سقز هم با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها، بر همکاری بخشداری‌ها و ادارات عضو شورای ثبت وقایع حیاتی در ثبت در مهلت قانونی 4 واقعه ولادت، وفات و ازدواج و طلاق تاکید کرد.

گفتنی است بر اساس آمار 6 ماهه ثبت احوال شهرستان سقز، نام‌های محمد، آیهان، آراد، هیراد و میران در بین پسران و نام‌های آینا، دلوین، آیلا، نیلا و آیلین در بین دختران بیشترین اسامی را به خود اختصاص داده‌اند.

شناسه خبر 62264