شناسه خبر:62521
1401/8/23 09:41:30
مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

چگونه می‌توان بیماری خاموش را مهار کرد

سپهرغرب، گروه سلامت: مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آموزش مداوم به مبتلایان دیابت مهم‌ترین نکته در کنترل و مهار این بیماری خاموش است.

خدیجه مالمیر، روز جهانی دیابت را بزرگ‌ترین پویش آگاهی‌بخشی برشمرد و افزود: در حال حاضر از هر 10 بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند یعنی شمار مبتلایان دیابت در جهان به حدود 537 میلیون نفر می‌رسد.
وی تاکید کرد: متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از فشار مضاعف بر سیستم‌های بهداشتی و درمانی باید تلاش کنند بیماری زود تشخیص داده شود و بهترین مراقبت ممکن ارائه شود.
به گفته مالمیر، آموزش مداوم به مبتلایان دیابت مهم‌ترین نکته در کنترل و مهار این بیماری خاموش است تا بیماران ضمن درک وضعیت خود با خودمراقبتی روزانه در راستای حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از دیابت گام‌های مؤثری بردارند.
وی به ارائه خدمات درمانی به بیش از 33500 بیمار دیابتی ثبت نام شده در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر خدمات درمانی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: بیماران دیابتی ثبت‌نام شده در سامانه RDA در 8 بیمارستان قطب دیابت و 19 مرکز ثبت فعال دیابت برای پایش بیماران دیابتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خدمات دریافت می‌کنند.

شناسه خبر 62521