شناسه خبر:62551
1401/8/24 08:54:56

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از برگزاری 62 برنامه و رویداد کارآفرینی در استان همدان به‌مناسبت هفته جهانی کارآفرینی خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، یوسف شعبانی با بیان اینکه 62 برنامه و رویداد کارآفرینی برای این هفته جهانی در سراسر استان همدان درنظر گرفته شده، گفت: ازجمله این برنامه‌ها در سطح استان همدان می‌توان به برگزاری وبینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، استقرار کانتر مشاوره و آموزش رایگان به سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنایع‌ دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و اجرای مراسم نمادین انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری دوره آموزشی حوزه صنایع دستی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فنی و حرفه‌ای و مراکز مشاوره اشاره کرد.
وی اظهار کرد: برنامه‌های دیگری همچون ارائه خدمات مشاوره رایگان به تعاونی‌ها و کارآفرینان، رونمایی پلتفرم فروش ویژه کسب‌وکارهای خُرد و خانگی، بازدید از شهرک‌های صنعتی جهت تعامل و همکاری در بخش کارفرمایی جامعه هدف و برگزاری جلسه هم‌اندیشی و تقدیر از کارآفرینان همکار با آموزش و فنی حرفه‌ای و کارآفرینان مهارت‌آموخته برتر و چندین و چند برنامه دیگر در این هفته در استان همدان برگزار می‌شود.
شعبانی خاطرنشان کرد: دستیابی به آرمان‌های بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مستلزم تلاش همه‌جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است. از سوی دیگر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مد ظله العالی درخصوص اهمیت نوآوری، شکوفایی، کارآفرینی، کار و همت مضاعف، جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و درنهایت حماسه اقتصادی، در گرو عزم همگانی برای توسعه و تعمیق کارآفرینی به‌عنوان ابزار جدی رقابت در عرصه‌های مختلف جهانی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به این مطلب که اگر بپذیریم توسعه اقتصادی دنیای امروز بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش استوار است و باید بستر لازم را برای رشد کسانی که ایده را به محصول، علم و دانش را به صنعت تبدیل می‌کنند فراهم کنیم، افزود: اینجاست که نقش کارآفرین و نیاز به کارآفرین در جامعه مشخص می‌شود. ازاین‌رو توسعه کارآفرینی به‌عنوان یک استراتژی کلان در جامعه، مستلزم افزایش و یا بهبود ادراکات، گرایش‌ها و رفتار کارآفرینانه در کلیه سطوح فردی، تیمی، سازمانی، صنعت و غیره به‌ویژه در سطح ملی بوده که این امر در گرو برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقا، ترویج و آموزش کارآفرینی است.
شعبانی گفت: هفته جهانی کارآفرینی فرصتی مناسب برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور را ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت کنند.
شعبانی در پایان با تبریک هفته جهانی کارآفرینی به کارآفرینان، فعالان و خدمت‌گزاران عرصه کارآفرینی، ابراز کرد: امیدوارم با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و با پیروی از سیاست‌های دولت و هم‌افزایی، تشریک مساعی و تعامل سازنده در این مسیر افتخارآفرین، با گام‌هایی استوار حرکت کنند.

شناسه خبر 62551