شناسه خبر:62757
1401/8/29 00:56:49

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه با اعلام اینکه مقدمات انجام اعمال جراحی فوق تخصصی زانو در این بیمارستان فراهم شده است، گفت: به‌زودی با نصب و راه‌اندازی دستگاه آرتروسکوپ، اعمال جراحی فوق تخصصی زانو توسط فلوشیپ زانو در این بیمارستان انجام می‌شود.

«مهرداد سیفی» روز شنبه افزود: در مرکز آیت‌الله طالقانی (ره) به‌عنوان مرکز تخصصی تروما در غرب کشور، ماهانه حدود دو هزار و 500 عمل جراحی ارتوپدی انجام می‌شود که نقش بسزایی در سامان‌دهی بیماران ترومایی دارد.

وی اظهار کرد: گروه ارتوپدی این مرکز از 6 متخصص، یک فلوشیپ زانو و یک فلوشیپ دست تشکیل شده است.

به گفته وی هم‌اکنون اعمال ارتوپدی متنوعی ازجمله جراحی‌های شکستگی و دررفتگی استخوانی و لگن، تعویض مفصل لگن و زانو در بیمارستان طالقانی انجام می‌شود.

سیفی گفت: در نیمه نخست سال جاری 135 عمل تعویض مفصل لگن و 6 تعویض مفصل زانو انجام شده که همه اعمال با تعرفه اعلام‌شده توسط وزارت بهداشت انجام گرفته و کمک شایانی به کاهش بار هزینه‌های افراد نیازمند بوده است.

رئیس بیمارستان طالقانی کرمانشاه ابراز کرد: از ویژگی‌های مهم این مرکز، پذیرش مددجویان از استان‌های هم‌جوار (علاوه‌بر شهرستان‌های داخلی استان) بوده؛ به طوری که این مرکز را به قطب ترومای غرب کشور مبدل کرده است.

وی اظهار کرد: به‌زودی با نصب و راه‌اندازی دستگاه آرتروسکوپ، اعمال جراحی فوق تخصصی زانو نیز که خبری خوب برای بیماران است، انجام می‌شود.

مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله طالقانی کرمانشاه یکی از مراکز مهم درمانی در سطح استان و منطقه غرب است که در سال 1352 به‌عنوان یک بیمارستان دولتی فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون نیز علاوه‌بر ارائه خدمات درمانی در سطح تخصصی و فوق تخصصی، مرکزیت تروما در سوانح منطقه غرب کشور را نیز برعهده دارد.

شناسه خبر 62757