شناسه خبر:63791
1401/9/24 09:03:53

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: 227 واحد گشت خودرویی و امدادی در طرح زمستانه استان مرکزی برای نخستین‌بار درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

سردار هادی رفیعی‌کیا پیش از ظهر روز گذشته در اجرای طرح زمستانه پلیس راه و راهور در استان مرکزی با اشاره به اقدامات حوزه ایمنی راه‌ها، اظهار کرد: در دولت انقلابی سیزدهم در استان مرکزی در حوزه ایمنی راه‌ها که یکی از سه ضلع اثرگذار در ترافیک و روان‌سازی ترافیک، کاهش تصادفات و سوانح و ایمن‌سازی راه‌ها بوده، اقدامات مناسب و مطلوبی انجام شده است.
وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات در دولت سیزدهم در استان مرکزی می‌توان به سه‌شیفته کار کردن در راستای راه‌اندازی پُل سنجان، آزادراه زالیان و غیره اشاره کرد که نمونه‌هایی از اقدامات درخور استان است؛ به جهت اینکه شاهد تصادفات کمتر و درنتیجه کاهش کشته و مجروح شدن شهروندان عزیز هستیم.
فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی نیز اقدامات خوبی انجام شده، اما ناکافی است؛ در حوزه ایمنی خودروها در مرکز پیگیر هستند از وسایل ایمن برخوردار شویم و در دستور کار دولت قرار دارد.
رفیعی‌کیا عنوان کرد: اقدامات بسیار زیادی از ابتدای انقلاب تا به امروز به‌ویژه در دولت سیزدهم انجام شده، اما همچنان آمار تصادفات فوتی و جرحی در استان قابل قبول نیست و بالا است و ما نگران این مسئله هستیم؛ البته برای این نگرانی چاره‌اندیشی شده و در این راستا در کنار شهرداران، مدیران راه و شهرسازی، راهداری و رئیس شورای راهبری ترافیک، آسیب‌شناسی صورت گرفته و برنامه‌هایی از سوی شورای ترافیک برنامه‌ریزی و ابلاغ شده تا در استان مرکزی که ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر دارد، شاهد آمار تصادفات کمتری شویم.
وی ادامه داد: بنابراین باید با همکاری و هم‌افزایی بیشتر تلاش شود تا برای افرادی که از استان مرکزی تردد دارند، روان‌سازی ترافیک انجام شود؛ همچنین با اجرای طرح زمستانه درصورت مسدود شدن معابر، مسیر بازگشایی و خدمات درخوری به رانندگان و مسافرین ارائه شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: شب گذشته بازدیدی از محور زالیان انجام شد که از سوی قرارگاه خاتم، پیمانکاران راه و شهرسازی و راهداری اقدامات مناسبی انجام گرفته بود و امید است این اقدامات سرعت پیدا کند و شاهد پیشرفت بیشتر این محور شویم.
رفیعی‌کیا خاطرنشان کرد: در طرح زمستانی حدود 227 واحد گشت خودرویی و امدادی برای نخستین‌بار درحال خدمات‌رسانی به مردم هستند که با توجه به آسیب‌شناسی صحیح علوم پزشکی استان، بزرگ‌ترین پد هلیکوپتری اورژانس هوایی کشور در این استان راه اندازی شده و بنا بر این است که به‌عنوان اورژانس هوایی در اختیار مردم و مسافران قرار گیرد.

شناسه خبر 63791