شناسه خبر:64146
1401/10/3 08:59:23

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: مجموع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به این استان در مردادماه امسال 14 هزار میلیارد تومان بود که تاکنون حدود یک‌هزار میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه همدان از استان‌های پیشرو در پیگیری و جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور است، ابراز امیدواری کرد با جذب سریع اعتبارات مرحله نخست از اختصاص، از مراحل بعدی اعتبارات برخوردار شویم.
وی مبنای توزیع اعتبارات سفر رئیس‌جمهور را شاخص جمعیت اعلام و اظهار کرد: بیش از یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به تویسرکان (مردادماه امسال) در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان مصوب شد.
استاندار همدان ادامه داد: به‌دلیل اقدامات چشمگیر شهرستان تویسرکان و تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره بالای 60 درصد بیش از شاخص جمعیت به این شهرستان اعتبارات اختصاص یافت.
قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: علاوه‌بر اعتبارات 100 میلیارد تومانی ویژه استان که توزیع آن به دست امام‌جمعه همدان است، دو میلیارد تومان به تویسرکان برای خانه‌های عالِم در اختیار امام‌جمعه شهرستان قرار داده شد.
استاندار همدان با اشاره به اینکه اجرای طرح سامان‌دهی حرم حبقوق نبی در تقویت قطب گردشگری استان نقش بسزایی دارد، گفت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مطالعه طرح سامان‌دهی حبقوق نبی 500 میلیون تومان مصوب کرده که هنوز عملی نشده است.
قاسمی‌فرزاد افزود: اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به استان به‌طور صددرصدی جذب می‌شود؛ مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر جذب مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان باشند.
به گفته وی 150 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه تویسرکان به کنگاور درنظر گرفته شده است.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با اشاره به اینکه پروژه تویسرکان به گنجنامه هم در دستور کار قرار دارد، گفت: مسئولان برش شهرستانی مصوبات سفر را به مدیران با هدف پیگیری برای جذب و افزایش اعتبارات ابلاغ کنند.
محمدمهدی مفتح با تأکید بر اولویت قرار دادن مطالبات مردم در پروژه سد خرمرود، ابراز کرد: مقدمات پروژه ایستگاه راه‌آهن باباکمال برای افتتاح در بهمن‌ماه مهیا شود.
فرماندار تویسرکان نیز سفر ریاست‌جمهوری را برای استان منشأ خیر دانست و گفت: سهم شهرستان تویسرکان از این سفر یک‌هزار و 250 میلیارد تومان معادل 20 برابر بودجه استانی شهرستان است.
حسین افشاری با اشاره به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر رشد و توسعه، اظهار کرد: مسیرهای مواصلاتی تویسرکان چون چهارخطه کنگاور به تویسرکان با پیشرفت بالایی درحال اجرا بوده و جوکار به تویسرکان هم انجام شده است.

شناسه خبر 64146