شناسه خبر:64151
1401/10/3 09:05:48

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برنامه ابلاغی کشت گیاهان علوفه‌ای سال جاری در استان 18 هزار هکتار است.

علی بایگانه صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: کمک به تأمین نهاده‌های دامداران با کشت گیاهان علوفه‌ای جدید در اراضی دیم میسر می‌شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای سال سوم در استان در حال اجرا است.
بایگانه تصریح کرد: امسال 18 هزار هکتار برنامه ابلاغی کشت گیاهان علوفه‌ای در استان است که با همکاری کارشناسان پهنه مدیریت ترویج و کارشناسان امور دام و زراعت اقدام به آموزش و اطلاع رسانی کشاورزان و دامداران کرده‌ایم تا بتوانیم گیاهان علوفه‌ای جدیدی مانند خلر، ماشک، یونجه دیم، نخود علوفه‌ای، گاودانه را در اراضی دیم کشت کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای این منظور نیز اعتبارات و حمایت‌های خوبی در نظر گرفته شده است، افزود: به بذور علوفه‌ای جدید و با احتساب یارانه بذر، قیمت فروش بذور علوفه‌ای جدید به کشاورزان 20 هزار تومان و قیمت یونجه دیم 72 هزار تومان تعیین شده است که البته کود شیمیایی، کود بذر مال و کودهای ریزمغذی هم از دیگر خدمات ارائه شده به کشاورزان طرف قرارداد است.

شناسه خبر 64151