شناسه خبر:64439
1401/10/11 09:41:10

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: زمینه اشتغال 40 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این استان در باشگاه فرهنگی و ورزشی پاس همدان فراهم شد.

محمدمهدی شاهقدمی روز شنبه با بیان اینکه اشتغال این افراد به‌صورت پایدار و براساس قانون کار است، اظهار کرد: توسعه اشتغال پایدار نقش مهمی در اجتماعی شدن مددجویان بهزیستی دارد.
وی یکی از اولویت‌های بهزیستی را پرداختن به بحث اشتغال به‌ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار برشمرد و تأکید کرد: بانوان از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده برای اشتغال و توانمندسازی را ببرند تا هم نیروی کار و هم کارفرما رضایت کامل را داشته باشند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: این بانوان در قسمت‌های بسته‌بندی با دستگاه، مدیر و نیروی فروش، خدمات و نظافت، طراح، بازاریاب تلفنی و حضوری در دو شیفت کاری مشغول به کار شدند.
شاهقدمی با قدردانی از باشگاه فرهنگی ورزشی پاس برای ایجاد اشتغال پایدار کارفرمایی در حوزه مددجویان سرپرست خانوار، ادامه داد: مشکلات اقتصادی موجب آسیب‌های فرهنگی در جامعه می‌شود.
وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه‌بر مسئولیت خانواده وظیفه تأمین مخارج زندگی را نیز برعهده دارند، ابراز امیدواری کرد که مددجویان با استفاده از ظرفیت باشگاه فرهنگی ورزشی پاس برای تأمین مخارج زندگی و توانمندسازی خود، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.
شاهقدمی با اشاره به افزایش انگیزه اجتماعی کارفرمایان بخش‌های غیر دولتی در جذب نیروی انسانی از بین جامعه هدف بهزیستی، افزود: در این راستا و با هدف حمایت از اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی به کارفرمایانی که نسبت به جذب نیروی کار از جامعه معلولان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی براساس قانون کار اقدام کنند، به‌ازای هر نیرو 100 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با سود چهاردرصد پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی با پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان و معلولانی که با استفاده از تسهیلات کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند، نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال پایدار برای گروه‌های هدف دارد.
مدیرکل بهزیستی استان همدان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را یکی از اولویت‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال و ارائه خدمات به مددجویان برشمرد و افزود: این اقدامات با هدف ایجاد زمینه مناسب خودکفایی و استقلال مالی مددجویان انجام می‌شود.
براساس آخرین آمار منتشرشده حدود یک‌سوم جمعیت استان همدان به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی بهره می‌برند.

شناسه خبر 64439