شناسه خبر:64798
1401/10/19 09:22:30

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با نفوذ رطوبت و تقویت سامانه بارشی فعال در آسمان استان، موج جدیدی از بارش‌ها نیمه شمالی و جنوبی استان همدان را فرا می‌گیرد.

روح‌الله زاهدی روز یکشنبه افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در طول 24 ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده برف و باران، مه آلودگی هوا، یخ زدگی سطح معابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی بعد از ظهر روز گذشته تقویت می‌شود، اظهار کرد: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده برف نقاط مختلف استان را فرا می‌گیرد.
زاهدی عنوان کرد: در روزهای آینده پدیده مه صبحگاهی در بیشتر نقاط استان وجود دارد که موجب کاهش سطح دید در جاده‌ها و نقاط پرتردد شهر می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه سردی هوا، پدیده غالب سه روز آینده استان همدان است، بیان کرد: نهاوند با 9 درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.
به گفته وی، بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب 6 درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 64798