شناسه خبر:64862
1401/10/20 11:09:25

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از افتتاح 20 واحد خوابگاه متأهلین با رویکرد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمدمهدی مجذوبی ظهر روز گذشته در جلسه ستاد جوانی جمعیت دانشگاه با اشاره به لزوم ایجاد حساسیت در جامعه و دغدغه‌مندی در کارکنان بهداشت و درمان، اظهار کرد: باید بپذیریم جامعه دچار چالش جوانی جمعیت شده و آینده کشور با این چالش دچار مخاطره خواهد شد؛ بنابراین لازم است با نگاهی فراسازمانی در راستای این موضوع تلاش کنیم.

وی بیان کرد: دانشگاه در ساختار خود احداث 110 واحد خوابگاه متأهلین را دستور کار قرار داده که 30 واحد افتتاح شده و 20 واحد دیگر به‌زودی به افتتاح می‌رسد و ساخت 60 واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

   مرکز تحقیقات مادر و کودک مکلف به بررسی علل ناباروری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان بر مأموریت‌گرایی مراکز تحقیقاتی دانشگاه تأکید و بیان کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه باید به مسائل مهم سلامت جامعه ازجمله موضوع جمعیت، نازایی، سقط جنین و غیره ورود کنند تا نتایج تحقیقات و فعالیت آن‌ها در رفع چالش‌های بهداشت و درمان در جامعه به‌کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آمار نازایی استان از 10 به 15 درصد رسیده است، گفت: چنانچه بررسی‌ها و تحقیقات دانشگاهی در این مهم به‌کار گرفته شود و علل این موضوع ریشه‌یابی شود، در حوزه‌های درمان و پیشگیری موفق‌تر خواهیم بود؛ به همین منظور مرکز تحقیقات مادر و کودک دانشگاه را مکلف به بررسی این موضوع کردیم.

مجذوبی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌مندی از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی در اجرای قانون جوانی جمعیت و صیانت از خانواده، خاطرنشان کرد: درحال حاضر که فضای رسانه‌ای هم نسبت به چالش جدی جوانی جمعیت حساس شده، می‌توانیم با برگزاری همایش‌های بزرگ ملی در استان، نگاه‌های بیشتری را به این حوزه متمرکز کنیم.

شناسه خبر 64862