شناسه خبر:65080
1401/10/29 09:16:13
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند خبر داد:

ایجاد قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان نهاوند

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: قرارگاه جهاد تبیین با هشت کارگروه در شهرستان نهاوند تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام محسن یوسفی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی از جهاد تبیین به‌عنوان یک فریضه فوری و قطعی نام برده‌اند، افزود: به این منظور الگوی سوم زن در ذیل مباحث جهاد تبیین تعریف شده است.
وی تشریح کرد: از سال گذشته جلسات هفتگی در حوزه خواهران با عنوان جریان‌شناسی تاریخ معاصر که در راستای جهاد تبیین بوده، در شهرستان نهاوند شروع شده است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ادامه از کارگروه‌های قرارگاه جهاد تبیین نام برد و خاطرنشان کرد: این قرارگاه با هشت کارگروه که شامل حوزه آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، مساجد، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت، اصناف، ادارات و جلسه خاصی که به‌صورت محفل در سطح شهرستان برگزار خواهد شد، تشکیل شده است.
یوسفی یادآور شد: در همین راستا کرسی‌های آزاداندیشی و گفتمان‌های دینی به‌صورت آزاد در شهرستان نهاوند شکل خواهد گرفت.
وی ادامه داد: قرارگاه با یک هسته مرکزی که شامل هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌هایی که باید ذیل مجموعه باشند، تشکیل شده است که با کمک اساتید کشوری و استانی درحال توانمندسازی هستند وکارهای تشکیلاتی، متناسب با این هشت گروه انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان این مطلب که در این کارگروه‌ها افرادی متناسب با فضای فرهنگی توانمند خواهند شد که به مسئله جهاد تبیین خواهند پرداخت، افزود: در جهاد تبیین قطعاً عامه جامعه باید مد نظر باشد.
یوسفی تشریح کرد: در شهرستان نهاوند محور برنامه‌های جهاد تبیین به‌صورتی پیش خواهد رفت که در سطح جامعه این دغدغه ایجاد شود و طبق فرمایشات رهبر انقلاب هرکسی در حد توان بتواند وظیفه خود را نسبت به تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و شفاف‌سازی تاریخ گذشته و جلوگیری از تحریف تاریخ به انجام برساند.
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در ادامه مطلب با بیان اینکه 6 جلسه برای هیئت اندیشه‌ورز در حوزه علمیه خواهران در بحث الگوی سوم زن مسلمان ایرانی برگزار شده است، افزود: متناسب با این برنامه در پایگاه‌ها و محلات جلسات متعددی برای تشریح معرفی الگوی سوم زن و به موازت الگوی زن غربی که به‌نوعی در جامعه درحال ترویج است، برگزار شد.
یوسفی در ادامه گفت: در ایام فاطمیه نمایشگاهی به همت ستاد نهضت بانوان به‌نام خانه مادری برگزار شد که در آن از سیر تاریخی مسئله زن، حجاب، معرفی زن غربی و الگوی زن مسلمان ایرانی با محوریت معرفی بانوان پیشگام در انقلاب و بانوان فرهیخته در فضاهای علمی و ورزشی و سایر فعالیت‌های کشور با حفظ حجاب اسلامی فعالیت دارند، نام برده شد.
رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در پایان افزود: کلیات این نمایشگاه براساس فضای فاطمیه و معرفی بانو فاطمه زهرا به‌عنوان الگوی برتر زن مسلمان بوده است.

شناسه خبر 65080