شناسه خبر:66048
1401/11/25 01:02:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: پروژه‌های مخابراتی در پنج حوزه با سرمایه گذاری 127 میلیارد و 224میلیون ریال اعتبار در شهرستان سقز در ایام مبارک دهه فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

آزاد حکمت گفت: چهار عنوان پروژه در حوزه توسعه ADSL و سوئیچ، اجرای فیبر دسترسی جهت توسعه FTTH و فیبر سایت، تغییر مکان سایت همراه اول و ارتقای فناوری در شهرستان سقز اجرا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه توسعه امکانات مخابراتی در نقاط روستایی استان از اولویت‌های این مجموعه در راستای برقراری عدالت اجتماعی در ارائه خدمات به ساکنان در نواحی روستایی است اظهار کرد: افزایش پورت‌های ADSL در روستاهای میک، باشماق و دولت قلعه و همچنین تعویض و توسعه سوئیچ تلفن ثابت در روستاهای شمسه، ایلو، دره زیارت سفلی، و حسن سالاران شهرستان سقز صورت گرفته است.

این مسئول با اعلام اینکه چهار میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار برای اجرای فیبر دسترسی به منظور توسعه FTTH و فیبر سایت سرمایه‌گذاری شده است خاطرنشان ساخت: این پروژه در دو هزار و 700 کیلومتر فیبرنوری در نقاط شهری سقز اجرا شده است.

حکمت از ارتقای اینترنت همراه در روستاهای شهرستان سقز خبر داد و بیان کرد: فناوری سایت‌های گلزار علیا، ایراب و کاکه سیاب به 3G و سایت‌های تلفن همراه در روستاهای طاله جر، قوره دره و تپه بهرام به 4G تجهیز شده‌اند.

وی همچنین ایجاد سایت تلفن همراه در میدان معلم این شهرستان را یادآور شد و گفت: شهروندان ساکن در این محدوده از سرعت بالاتر و باکیفیت‌تر اینترنت همراه بهره‌مند هستند.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری 127 میلیارد و 224میلیون ریال مخابرات منطقه در شهرستان سقز از محل منابع داخلی شرکت مخابرات ایران تأمین شده است.

شناسه خبر 66048