شناسه خبر:66292
1401/12/2 09:01:43

سپهرغرب، گروه خبر: معاون گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت 100 خانه مسافر در کرمانشاه برای ایام نوروز خبرداد و گفت: خانه مسافرهای غیرمجاز هم تا پیش از این ایام ساماندهی می‌شوند.

علی صابر، با اشاره به درپیش بودن سفرهای نوروزی، در خصوص وضعیت زیرساخت‌های اقامتی استان برای این ایام گفت: در استان کرمانشاه حدود پنج هزار تخت برای پذیرایی و اقامت میهمانان نوروزی داریم.
وی ادامه داد: در استان کرمانشاه جمعا حدود 100 خانه مسافر در کنار سایر مراکز اقامتی استان فعالیت می‌کنند که بخش زیادی از آنها در منطقه اورامانات و در شهر کرمانشاه و در محدوده تاق بستان واقع شده‌اند.
معاون گردشگری استان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در ایام نوروز اطلاع‌رسانی مناسبی در خصوص نشانی خانه‌مسافرهای مجاز به گردشگران بدهیم تا اقامتی راحت و امن داشته باشند.
وی اعلام کرد: این اطلاع‌رسانی هم در پایگاه تاریخی تاق بستان و هم از طریق سامانه راهنمای گردشگری "کرمانشاه گشت" خواهد بود.
به گفته این مسئول، مجموعا در استان حدود 100 خانه‌مسافر هم به صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند که برای تامین رفاه و امنیت گردشگران نوروزی از هفته آینده گشت‌هایی نظارت توسط میراث فرهنگی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای برخورد و ساماندهی آنها راه اندازی خواهد شد.
وی درادامه در‌خصوص هزینه اقامت در خانه‌مسافرهای کرمانشاه هم گفت: خانه‌مسافرهای استان به سه درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند که نرخ‌گذاری آن‌ها هم باهم متفاوت است.
صابر تصریح کرد: هزینه اقامت دو نفر در خانه‌مسافرهای درجه یک، در ایام عادی سال 225 هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها 250 هزار تومان و در ایام نوروز 275 هزار تومان است.
وی اضافه کرد: هزینه اقامت هر دو نفر در خانه‌مسافرهای درجه دو هم در ایام عادی سال 175 هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها 200 هزار تومان و در ایام نوروز 225 هزار تومان خواهد بود.
معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه نرخ اقامت هر دو نفر در خانه‌مسافرهای درجه سه را هم در ایام عادی سال حدود 125 هزار تومان، در تعطیلات و آخر هفته‌ها حدود 150 هزار تومان و در ایام نوروز حدود 175 هزار تومان اعلام کرد.
وی در ادامه یادآور شد: زمانی که گردشگران به یک خانه‌مسافر مراجعه می‌کنند، به مجوز میراث فرهنگی و نرخ اعلام شده در آن هم توجه کنند.

شناسه خبر 66292