شناسه خبر:66345
1401/12/3 08:52:44
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد:

تصویب بودجه بیش از 3000 میلیاردی شهرداری همدان

سپهرغرب، گروه خبر: نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بودجه شهرداری همدان با عدد 3.7 هزار میلیارد تومان تصویب شده است، ابراز نگرانی کرد: بودجه شهرداری افزایش چشمگیری دارد که نمی‌دانیم محقق می‌شود یا خیر؟

حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه کلیات و جزئیات و ردیف‌ها با 10 رأی تصویب شده است، اظهار کرد: تبصره‌های بودجه نیز امروز در صحن شورا خوانده می‌شود.
وی با بیان اینکه جهت‌گیری‌های بودجه عمدتاً ترافیکی است، تصریح کرد: 500 میلیارد تومان به بحث ترافیکی اختصاص داده شده؛ به‌طوری که BRT، پارک‌سوار، خرید تعداد زیادی میدل‌باس و اتوبوس دیده شده است.
صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه بعد از ترافیک بیشترین حجم بودجه در بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: خرید خانه‌های واجد ارزش، جداره‌سازی میدان امام خمینی (ره) و اکباتان، از مباحثی بوده که در بودجه گنجانده شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 30 میلیارد تومان برای مرمت رینگ مرکزی شهر گذاشته شده است، تأکید کرد: وظیفه شهرداری مقاوم‌سازی گنبدها و بناهای دور میدان امام (ره) نیست، چراکه این بناها در دست بخش خصوصی هستند؛ اما بودجه برای مقاوم‌سازی گذاشته است.
نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: همچنین در بخش کمیسیون خدمات شهری بودجه خوبی تعریف شده، به‌طوری که ایستگاه کنترل آلودگی هوا، خرید ماشین‌آلات شهری و جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها در بودجه دیده شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طرح‌های خوبی را پیشنهاد دادند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی مربوط به زیرساخت‌ها است؛ به‌طوری که راه‌اندازی سالن اجتماعات جدید تالار قرآن، خرید پارکینگ و تعمیر فرهنگ‌سراها و اماکن مذهبی ازجمله مواردی بوده که در بودجه تعریف شده است.
صفری‌افلاکی با تأکید بر اینکه نگرانی ما از بابت تحقق‌پذیر بودن بودجه در حوزه درآمدها است، یادآور شد: در بودجه اولویت‌بندی شده و اگر کفاف ندهد، براساس اولویت پروژه‌ها اجرا می‌شود.
وی در بخش دیگری در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره عملکرد شهرداری همدان در بارش‌های اخیر، گفت: نمره بنده به شهرداری‌های همدان در 30 سال گذشته صفر است؛ چراکه همدان یک شهر برفی و زمستانی است و هرساله با برف دست‌وپنجه نرم می‌کند، بنابراین چرا تجهیزات را به‌روز نکرده‌اند؟ ده‌ها مدل و طرح برای برف‌روبی در دنیا تجربه شده، اما یکی از آن‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است.
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امسال پنج هزار تُن نمک و چهار هزار تُن ماسه در خیابان‌ها پخش شده است، یادآور شد: این میزان ماسه و نمک علاوه‌بر هزینه‌های سنگین، خسارت‌های زیادی به آسفالت و محیط‌زیست وارد می‌کند.

شناسه خبر 66345