شناسه خبر:66722
1401/12/13 10:27:16
با حضور رؤسای دانشکده‌های پزشکی و پردیس بین‌الملل برگزار شد؛

مراسم فارغ‌التحصیلی نخستین دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مراسم فارغ‌التحصیلی دو نفر از دانشجویان غیر ایرانی مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی به‌عنوان نخستین دانشجویان فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی غیر ایرانی در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پزشکی برگزار شد.

محمد زردشت و صباح کریم نخستین گروه دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشگاه هستند که فارغ‌التحصیل شدند.
   دانشجویان خارجی سفیران انتقال دانش و فرهنگ ایران باشند
رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز از گروه بیوشیمی بالینی برای اقدامات انجام‌شده و ارتقای گروه بیوشیمی بالینی و پیشگامی در تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی تشکر کرد‌ و آنان را سفیران خوبی برای انتقال دانش و فرهنگ ایران به کشور خود دانست.
عالمی با اشاره به اینکه دو دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته بیوشیمی بالینی نخستین گروه دونفره از فارغ‌التحصیلان هستند، ابراز امیدواری کرد: این برنامه شروع مبارکی برای پذیرش بیشتر دانشجویان خارجی و افزایش ارتباطات بین‌المللی باشد.
   پذیرش دانشجویان خارجی دریچه‌ای به سمت ورود به دانشکده‌های نسل سوم
مدیر گروه بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل را سفیر فرهنگی و علمی ایران در کشور خود دانست و یادآور شد: پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد از 25 سال پیش انجام شده است.
ایرج خدادادی خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجویان خارجی دریچه‌ای به سمت ورود به دانشکده‌های نسل سوم است.
   اهدای هدایا و لوح سپاس به‌عنوان یادگاری از تحصیل در ایران
مهدی رمضانی، رئیس شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان نیز با تبریک این موفقیت به اساتید و دانشجویان دانشگاه، یادآور شد: این دانشجویان نخستین دوره فارغ‌التحصیلان خارجی مقطع کارشناسی ارشد هستند که تحصیل خود را از سال 1399 شروع و بعد از دوونیم سال، از رساله خود دفاع کردند.
در پایان این مراسم هدایا و لوح‌ سپاس به‌عنوان یادگاری از تحصیل در ایران به آنان اهدا شد.

شناسه خبر 66722