شناسه خبر:66797
1401/12/13 14:06:00

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: 120 میلیارد تومان در سفر رئیس‌جمهور به این استان (مردادماه امسال) برای به‌روزرسانی تجهیزات فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت.

«وهب مختاران» روز پنجشنبه بیان کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان همدان برای فنی و حرفه‌ای به‌ویژه تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌های این مجموعه، آورده‌های بسیار خوبی داشت.
وی اضافه کرد: این اعتبارات برای تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌ها و تجهیزات و تعمیر تجهیزات مستعمل و مستهلک درنظر گرفته شد که این رقم باید طی سه سال جذب و هزینه شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار به فنی و حرفه‌ای نشان از توجه ویژه رئیس‌جمهور به موضوع مهارت‌افزایی است، ادامه داد: تاکنون 10 درصد این میزان اعتبار جذب شده است و درحال خرید تجهیزات کارگاهی مورد نیاز هستیم.
مختاران بیان کرد: فهرست خریدی تهیه شده است که متناسب با نیاز کارگاهی روز ازجمله خرید «موتور هایمای جدید»، خرید تجهیزات متناسب با رشته‌های «هوش مصنوعی» و غیره است.
وی اضافه کرد: رشته‌های جدیدی نظیر «فناوری اطلاعات» نیز که درحال اضافه شدن به آموزش‌های مهارتی است، نیازمند تجهیزاتی بوده که خرید این تجهیزات هم در دستور کار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: همه تجهیزات براساس نیاز آموزش‌های مهارتی، مطابق با رشته‌های جدید و با آینده‌پژوهی خریداری می‌شود تا در آینده هم بتوان از این تجهیزات کارگاهی به نحو مطلوب بهره گرفت.
مختاران افزود: یکی از درخواست‌های این مجموعه بهره‌گیری از تجهیزات قاچاق کشف‌شده در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای است که در این راستا رایزنی‌هایی با نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته تا قانونی در این راستا مصوب کنند.
در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دولتی استان همدان 18 مرکز ثابت و چهار شعبه و از مجموع 198 آموزشگاه خصوصی، 129 آموزشگاه ویژه دختران، 23 آموزشگاه پسران و 46 آموزشگاه دومنظوره در سطح استان همدان مشغول فعالیت در برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط هستند.
آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور اسلامی ایران پنج‌شنبه 6 مردادماه 1401 در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، سفر رئیس‌جمهور 24 هزار میلیارد تومان ره‌آورد برای استان همدان به همراه داشت که شامل 14 هزار میلیارد تومان جهت اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و خدماتی و پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف است.

شناسه خبر 66797