شناسه خبر:66818
1401/12/14 02:30:58

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: 6 میلیون یورو ماشین‌آلات تولیدی مواد غذایی از محل سرمایه‌گذاری خارجی در این استان جذب شد.

«سعید ملااسماعیلی» روز پنجشنبه افزود: این ماشین‌آلات اوایل اسفندماه جاری در حوزه تولید صنعت مکمل‌های غذایی و دارویی و با هدف توسعه و افزایش تولید این محصولات با همکاری گمرک استان مرکزی به شهرستان زرندیه وارد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب‌رئیس مرکز سرمایه‌گذاری استان مرکزی خاطرنشان کرد: ورود این ماشین‌آلات ضمن توسعه تولیدات این واحد تولیدی، جلوگیری واردات برخی اقلام غذایی و دارویی و صرفه‌جویی‌های ارزی برای اقتصاد استان و کشور را به همراه دارد.

ملااسماعیلی اظهار کرد: استان مرکزی به‌دلیل استقرار در محدوده جغرافیایی مرکز کشور، فرصت مناسبی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده تا بتوانند در نقاط مختلف این استان سرمایه‌گذاری کنند.

استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومتر مربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را دربرگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌‌های صنعتی و بازار مصرف، از توانمندی‌های اقتصادی مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

شناسه خبر 66818