شناسه خبر:66883
1401/12/15 09:21:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس هیئت‌مدیره بازار مبل ملایر با بیان اینکه مبلمان منبت ملایر ظرفیت‌های ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی دارد، گفت: با حضور قوی و پُررنگ فعالان این هنرصنعت در نمایشگاه اکسپو ایران، توانمندی‌های صادراتی این صنعت شناسایی می‌شود.

«یدالله کریمی» روز یکشنبه با اشاره به برپایی نمایشگاه اکسپو ایران اوایل سال آینده در تهران، افزود: فعالان هنرصنعت مبلمان منبت ملایر همانند سال گذشته، امسال نیز در این نمایشگاه حضوری پُررنگ و فعال دارند.
وی ادامه داد: با توجه به درخشش صنعت مبلمان منبت ملایر در اکسپو دبی، از فعالان این هنرصنعت برای حضور در نمایشگاه اکسپو ایران نیز دعوت شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه نخستین جلسه مقدماتی فعالان صنعت مبل و منبت ملایر برای حضور در نمایشگاه اکسپو ایران برگزار شد، افزود: در این نمایشگاه حدود 80 کشور و بیش از یک‌هزار و 600 تاجر و بازرگان خارجی اردیبهشت‌ماه سال آینده حضور خواهند داشت.
رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر با بیان اینکه صنعت مبل و منبت ملایر به‌عنوان تنها برند منبت در نمایشگاه اکسپو دبی شناخته شد و توانست در بین کشورهای شرکت‌کننده خوش بدرخشد، ابراز کرد: در نمایشگاه اکسپو ایران نیز به‌عنوان شهر جهانی و آزمونه (پایلوت) مبل منبت ایران، با قدرت وارد خواهد شد.
به گفته وی، صنعت مبلمان امروز یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنایع کوچک با قدرت اشتغال‌زایی بالا، ایجاد ارزش‌افزوده و سرعت بازدهی اقتصادی مناسب است و با یک برنامه‌ریزی بلندمدت، می‌توان درآمد پایداری در این حوزه ایجاد کرد.
رئیس اتحادیه درودگران مبل و منبت ملایر گفت: شهرستان ملایر به‌عنوان قطب اصلی صنعت مبلمان کشور تولیدکننده بیش از 60 درصد مبلمان منبتی ایران است که این مسئله می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و درآمد برای کشور داشته باشد.
کریمی با اشاره به اقدامات بسیار مهم و اثرگذار برای معرفی صنعت مبلمان منبت ملایر در سطح ملی، ادامه داد: تبلیغات گسترده‌ای از طریق رسانه ملی انجام شد و رایزنی‌هایی برای تبلیغات جدید صورت گرفته و در مسیر بزرگراه تهران- قم نیز تبلیغات گسترده‌ای از طریق بیلبوردها انجام شده است.
وی یادآور شد: حدود 6 هزار واحد تولید مبل و منبت متعلق به ملایر، شهر ملی منبت است و درحال حاضر بیش از 20 هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم در حوزه مبل و منبت در این شهرستان اشتغال دارند.
نمایشگاه اکسپو ایران بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور است که پس از چهار دوره برگزاری، پنجمین دوره آن 17 الی 20 اردیبهشت‌ماه 1402 در نمایشگاه بین‌المللی دائمی تهران برگزار خواهد شد.

شناسه خبر 66883