شناسه خبر:66888
1401/12/15 09:28:03

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم با نگاهی امیدآفرین توجه به جوانان انقلابی، خلاق، نخبه، جهادی، متفکر و بانشاط را در پیشانی اقدامات خود قرار داده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در جشنواره تجلیل از جوانان برتر همدان به‌مناسبت ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم رویکرد حمایتی از جوانان مؤمن و انقلابی دارد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشوری، نیروی انسانی آن است و جوانان در این بین نیروی محرکه جامعه هستند.
وی جوانان را مایه تحرک، پویایی و خلاقیت جامعه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به جوانان دارد و هرساله جلسات متعددی را با جوانان و نخبگان کشور برگزار می‌کنند.
استاندار همدان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حمایت از جوانان، ابراز کرد: جوان‌گرایی و حمایت از جوانان مؤمن انقلابی یکی از شاخص‌های اصلی امور دولت مردمی سیزدهم در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.
قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دولت سیزدهم با هدایت‌ها و ارشادات داهیانه رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی،‌ جوان‌گرایی و حمایت از جوانان مؤمن انقلابی را به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی امور قرار داده و در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام برداشته است.
وی افزود: در زمان رژیم پهلوی این جوانان ما بودند که به میدان آمدند و کشور را متحول کردند و نظام جمهوری اسلامی به پیروزی رسید و پس از آن هم جوانان بودند که در جنگ هشت سال تحمیلی پیروز از میدان بیرون آمدند.
استاندار همدان با بیان اینکه رشد و شکوفایی امروز کشور مرهون جوانان است، ادامه داد: امروز اگر ما در هر عرصه‌ای افتخار کسب می‌کنیم، عمده آن برعهده جوانان است و قطعاً روزهای خوبی پیش روی کشور خواهد بود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: 13 جوان برتر استان همدان در جشنواره تجلیل از جوانان برتر ایران‌زمین در استان همدان معرفی شدند.
علی حقیقی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و معرفی جوانان برتر استان در همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: تلاش بر این است که این برنامه‌ها به‌صورت مستمر برگزار شود تا ظرفیت تمام جوانان ارزشمند استان مورد استفاده قرار گیرد.
وی از اجرای 95 برنامه فرهنگی ورزشی به‌مناسبت هفته جوان خبر داد و گفت: دیدار جوانان استان با ائمه جمعه، تجلیل از جوانان برتر در مرکز استان و شهرستان‌ها، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سطح شهرستان‌ها، برگزاری نشست‌های گفت‌وشنود جوانان با مسئولین، برپایی میز خدمت برای جوانان در نماز جمعه و نقاط مختلف استان، ارائه مشاوره رایگان ازدواج و خانواده، درخت‌کاری و نمایش خیابانی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته جوان در شهرستان‌های مختلف استان همدان است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: در این جشنواره از خانواده شهید مدافع امنیت «علی نظری» و 13 جوان برتر استان در حوزه‌های قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، فعال رسانه و فضای مجازی، هنرهای تجسمی، خادم اهل بیت، کارآفرینی، دانش‌بنیان، دارای توانایی خاص (جوان معلول)، ورزش و فعال اجتماعی و همچنین هفت نفر از فعالین حوزه جمعیت تجلیل به عمل آمد.
هفته جوان امسال از روز 11 اسفندماه آغاز شد و تا 17 اسفندماه مصادف با ولادت حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت.

شناسه خبر 66888