شناسه خبر:67145
1401/12/21 12:56:36

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر یکی از اقدامات مهم این شهرستان را توسعه زیرساخت‌های صنعتی دولتی عنوان کرد و گفت: از ابتدا تاکنون زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر 280 هکتار بوده است که تا پایان دولت سیزدهم، رشد 200 درصد را در این حوزه ثبت خواهیم کرد.

«سلمان اسماعیلی» روز شنبه در جمع دهیاران شهرستان ملایر با هدف آموزش سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) با تأکید بر اینکه برای تحول اقتصادی هیچ راهی جز مشارکت مردم نداریم، ابراز کرد: از دهیاران انتظار داریم در جلب و جذب مشارکت مردم برای ارتقای اقتصاد این شهرستان تلاش کنند تا بتوانیم با مشارکت مردم رشد چندصد درصدی را برای ملایر رقم بزنیم.

وی ادامه داد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ارتباط مستقیمی با مردم روستاها دارند و می‌توانند نقش مهمی در جلب مشارکت مردم ایفا کنند.

اسماعیلی بیان کرد: امسال 6 هزار میلیارد تومان پروژه در شهرستان ملایر داریم که این رقم، غیر از اعتبارات مستقیم دهیاری‌ها بوده و بسیاری از این پروژه‌ها خروجی‌ میزهای خدمت است.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این پروژه‌ها اقتصادی نیست و ما فقط تسهیل‌گر، سیاست‌گذار و ناظر هستیم، ادامه داد: اقداماتی که انجام می‌دهیم، در بهترین حالت مشوق سرمایه‌گذاری است و دهیاران به سه شکل می‌توانند مردم را در تحقق اقتصادی ملایر دخیل کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نخستین نهاده اصلی تولید برای ما زمین است، از دهیاران درخواست کرد: زمین‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری را با جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی شناسایی کنید.

مردم زمین‌های مستعد برای سرمایه‌گذاری را معرفی کنند

به گفته وی به‌زودی فراخوان آن صادر می‌شود و چنانچه مردم زمینی دارند که برای کشاورزی، صنعت یا تجارت قابل استفاده است، معرفی کنند تا درصورت دارا بودن شرایط لازم، بتوان ضمن معرفی به سرمایه‌گذار، نهاده‌های دیگری همچون انرژی به وی بدهیم.

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد: چنانچه زمین مورد نظر شرایط لازم را داشت و مردم هم آماده مشارکت بودند، پیش‌قراردادی بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه و مالک و یا مالکان تنظیم می‌شود و زمین به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذار معرفی می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه ما شرایط را برای سرمایه‌گذاری تسهیل می‌کنیم، گفت: دهیاران موظف هستند زمین‌های سالم و بااصالت را شناسایی کنند و نخستین کاری که آن‌ها نقش و سهم جدی در آن دارند، بحث مشارکت مردم از طریق زمین است که باید به‌‌جد ورود کنند.

وی روش دوم مشارکت مردم در تحقق اقتصادی را از طریق تأمین سرمایه دانست و بیان کرد: پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد که سودآور است و مردم می‌توانند در سود آن سهیم باشند.

معاون استاندار همدان ادامه داد: در این زمینه یک شرکت متولی ایجاد خواهد شد و مردم تا هر اندازه در توانشان باشد، می‌توانند در پروژه‌هایی که تضمین می‌کنیم، سرمایه‌گذاری کنند و در سود آن سهیم هستند.

اسماعیلی روش سوم مشارکت دادن مردم در تحقق اقتصادی را از طریق شناسایی و ارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه دانست و گفت: شهرستان ملایر استعداد بالایی در حوزه دانش‌بنیان‌ها همچون هوش مصنوعی دارد و چنانچه شرایط فراهم شود، می‌توانیم نخستین شهرک هوش مصنوعی خاورمیانه را توسط نخبگان ملایری در ملایر ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ایده‌ها و نخبه‌های ملایر باید حمایت کنیم، نقش دهیاران را نیز در این حوزه مهم ارزیابی کرد و افزود: دهیاران باید در جذب و جلب مشارکت مردم در این سه حوزه به ما کمک کنند.

فرماندار ویژه ملایر یادآور شد: بسیار خوش‌بین و امیدوار هستیم که با مشارکت همه مردم می‌توانیم در حوزه‌های مختلف رشد چندصد درصدی را در دولت سیزدهم ثبت کنیم.

به گفته وی اگر مشارکت‌های مردمی صورت گیرد و همه اقشار شهرستان ملایر را درگیر کنیم، بدون تردید چندین‌برابر شغل، زیرساخت و ثروت برای مردم ایجاد خواهد شد.

شهرستان ملایر دارای 154 دهیاری و 123 دهیار فعال است.

 

شناسه خبر 67145